۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۴۲۰۲۰
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر:

فرهنگ غرب انسان را به انحطاط و سقوط می‌کشاند

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با بیان این‌که فرهنگ غرب انسان را به انحطاط و سقوط می‌کشاند، گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای بر پایه کرامت انسان بسازیم نباید تنها به حقوق فردی انسان تکیه کنیم.
عبدالحسین معزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی در جشنواره ملی خورشید کرامت که با هدف گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه‌(س) و روز حقوق بشر اسلامی در تالار شهید مطهری ساختمان اداری آستان مقدس کریمه اهل بیت‌(ع) برگزار شد به تبیین مسأله کرامت انسانی در اسلام پرداخت.

 

وی توجه توأمان به حقوق مادی و معنوی انسان را مدنظر اسلام خواند و با بیان این‌که مبنای تفکر دنیای غرب بر حرکت فکری لیبرالیستی یعنی اومانیسم و محوریت انسان استوار است، گفت: هرچند در اروپا ادیان و مذاهب مختلف از جمله اسلام مشغول به فعالیت هستند، اما مبنای فکری جامعه، لیبرالیسم است.

 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به این‌که رکن اول در حرکت لیبرالیستی آزادی انسان است، هر نوع آزادی که تنافی با حقوق دیگران نداشته باشد، خاطرنشان کرد: مبنای تفکر غرب بر انسان و تقاضاهای وجودی انسان و به تعبیر فلاسفه مرگ خدا، بنا نهاده شده است، این انسان جز آزادی چیزی نمی‌خواهد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش همجنس‌بازی در اروپا، اظهار داشت: اتحادیه اروپا به شدت مسأله همجنس‌بازی را پیگیری می‌کند به طوری که سن همجنس بازی در اتریش که 20 سال بود با فشار اتحادیه اروپا، این سن به 18 سال رسانده شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای بر پایه کرامت انسان بسازیم نباید تنها به حقوق فردی انسان تکیه کنیم، همه انسان جسم و بهره‌وری از دنیای مادی و این جهانی نیست، بلکه بخش عمده از وجود انسان معنویت است.

 

وی با تأکید بر این‌که در غرب بعد از رنسانس نیم وجود بشر را نادیده انگاشتند، تصریح کرد: حق بشر تنها مسکن، کار و بهره‌وروی از منابع جهان نیست و بشر حقوق دیگری هم دارد.

 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان این‌که فرهنگ و تفکر غرب انسان را به انحطاط و سقوط می‌کشاند، گفت: جامعه اروپا اگر بخواهد کرامت و شریعت را حفظ کند باید به آن بعد معنویت انسان توجه داشته باشد./920/پ202/ی

 

ارسال نظرات