۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۴۲۰۳۴
عصر امروز در اراک؛

کتاب «شروع زندگی با دو تماس بی‌پاسخ» رونمایی شد

عصر امروز کتاب «شروع زندگی با دو تماس بی‌پاسخ» در فرهنگسرای آینه اراک با حضور مسؤولان و علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی رونمایی شد.
کتاب "شروع زندگی با دو تماس بی‌پاسخ" در اراک رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، عصر امروز کتاب «شروع زندگی با دو تماس بی‌پاسخ» در فرهنگسرای آینه  اراک با حضور مسؤولان و علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی رونمایی شد.

 

این رمان که با حضور جمعی از نویسندگان و اهالی هنر و ادبیات در فرهنگسرای اراک رونمایی شد، پس از 1.5 سال نگارش مجوز چاپ خود را دریافت کرد.

 

به گفته حدیث رسولی نویسنده کتاب، این رمان با محوریت جنگ جهانی اول و دوم و اعلام بی‌طرفی ایران در این جنگها به نگارش شده است و ماجراهای رخ داده برای شخصیتهای اصلی داستان و نسل بعد از جنگ را روایت می‌کند.

 

نویسنده کتاب «شروع زندگی با دو تماس بی‌پاسخ» افزود: این رمان با تکنیک جدید روایت در روایت نگارش شده که به نوعی باعث سختگیریهایی برای صدور مجوز چاپ شد، اما در نهایت به چاپ رسید.

 

رسولی گفت: تاکنون در ایران به این موضوع پرداخته نشده و همین امر موجب شد که نگارش آن با توجه به بررسیهای تاریخی زمان زیادی را به خود اختصاص دهد که در نهایت این شرایط نیز سختگیریهای ارشاد را برای صدور مجوز رقم زد.

 

این نویسنده جوان اراکی با اشاره به اینکه تاکنون داستانهای کوتاه خود را با حمایت دولت به چاپ رسانده است که این داستان ها جزء 10 داستان برتر کشور جای گرفته‌اند، افزود: رمان «شروع زندگی با دو تماس بی‌پاسخ» اولین نوشته من به عنوان اثری مستقل است.

 

به گزارش رسا، روز گذشته همچنین با حضور بانوان دوستدار کتاب نشست کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی امیرالمؤمنین(ع) اراک برگزار و هفت نفر از اعضای فعال این کتابخانه به معرفی بهترین کتا‌بهای خوانده شده خود پرداختند.

 

کتاب «کوچه نقاشها» روایت راحله صبوری نخستین کتابی بود که در این نشست از سوی مرضیه مجیدی معرفی شد.

 

کتاب ارزشمند و بسیار خواندنی «کوچه نقاشها» در سال 1389 شمسی به همت راحله صبوری وارد بازار کتاب شد و طی مدت کوتاهی جایگاه ویژه‌ای را در میان آثار مکتوب حوزه دفاع مقدس به خود اختصاص داد.

 

این کتاب خاطرات خواندنی تنها فرمانده گردان بسیجی و داوطلب از «لشکر 27 محمد رسول‌الله(صلوات‌الله علیه و آله)» است؛ سید ابوالفضل کاظمی که در چندین عملیات به صورت نیروی آزاد شرکت داشته و در عملیات کربلای 5 و 8 در کنار شهید علی اصغر ارسنجانی، فرمانده گردان میثم تمار بوده است./202/842/ب1

ارسال نظرات