۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۴۲۰۳۵
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه:

ساکنان شهرهای زیارتی باید حرمت مهمان را نگه دارند

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه وجود حرم حضرت معصومه(س) برای قم نور است، گفت: ساکنان شهرهای زیارتی باید حرمت زائران را نگه دارند و مراقب باشند که به آنها بی‌احترامی نشود، چون مهمان اهل بیت(ع) هستند.
حضرت معصومه

حجت الاسلام علی شریفی سیستانی، نماینده طلاب و فضلای زاهدان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه رسول گرامی اسلام در میان ما دو گوهر گران بها به امانت گذاشتند، ابراز داشت: یکی از این دو گوهر گران بها قرآن است و دیگری اهل بیت(ع) که باید از آنها به عنوان الگو استفاده شود، برخی از فرزندان ائمه اطهار هم با توجه به ویژگی‌هایی که دارند دارای مقام والایی در نزد خدای متعال هستند.

 

وی ادامه داد: حضرت معصومه(س) فرزند امام موسی بن جعفر(ع) بود که ایشان حدود 37فرزند از چند مادر داشتند، این خانم بزرگوار با امام رضا(ع) از یک مادر بودند حضرت به خاطر برادرشان راهی ایران شد که در مسیر به خاطر مسائلی بیمار شدند.

 

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه برای ما وجود حضرت معصومه(س) در قم مهم است، ابراز داشت:  طبق روایات قم از مکان‌های بسیار مهم و مقدس است، حضرت رسول اکرم(ص) وقتی به معراج رفتند از قم به بزرگی  یاد کردند و گفتند اینجا مرکز قیام است و نباید شیطان‌ها به آن ورود پیدا کنند.

 

 نماینده طلاب و فضلای زاهدان تصریح کرد: ارزش قم به آن است که از یک جهت مرقد مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران در آن است و از طرف دیگر مرکز حوزه‌های علمیه است و طلاب فراوانی در آن مشغول به تحصیل هستند.

 

وی با اشاره به اینکه براساس روایات قم حرم اهل بیت(ع) است، افزود: این نشان از عظمت و بزرگی این شهر مقدس است؛ بنابراین باید قدر آن را دانست، نکته قابل توجهی که درباره این شهر مقدس وجود دارد این است که در آخر الزمان مردم به قم پناه می‌آورند که این حکایت از امنیت مردم شهر قم دارد.

 

حجت الاسلام شریفی ابراز داشت: همان طور که ائمه اطهار(ع) ما برای تمام مردم الگو، راهنما و حجت هستند اگر مردم قم هم به عنوان الگو برای دیگران تعیین شده باشند باید خیلی از مسائل را رعایت کنند که برای تمام کشور و شهرهای مناطق دور دست بلاد اسلامی در کشورهای دیگر الگو باشند.

 

وی با بیان اینکه کشور ما یک کشور ولایی است و مردم به اهل بیت(ع) علاقه بسیار دارند، ابراز کرد: ولایت مداری باید توأم با عمل باشد و روش و رفتار ما با دیگران مانند ائمه اطهار(ع) باشد اگر رفتار خوب باشد خود به خود این جاذبه‌ها بیشتر می‌شود و زائران بسیاری به پابوسی این حضرات خواهند آمد.

 

حجت الاسلام شریفی با اشاره به اینکه طبق فرهنگ امامان معصوم (ع) احترام به مهمان واجب است، اظهار داشت: شهرهای ما مخصوصاً شهرهای زیارتی باید حرمت مهمانان را حتی اگر کافر باشد حفظ کنند و به آنها بی احترامی نشود، چون زائران مهمان اهل بیت(ع) هستند و نباید ناراضی از سفر برگردند؛ مهمان کافر هم باشد باید احترام آنها را نگه داشت./875/ت302/ی

 

ارسال نظرات