۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۴۴۲۰۴۶
به مناسبت دهه پرفضیلت کرامت؛

هفدهمین دوره مسابقه کتاب‌خوانی عشق کتاب برگزار می‌شود

آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در خانواده، هفدهمین دوره مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی «عشق کتاب» را به مناسبت دهه پرفضیلت کرامت برگزار می‌کند.
 مسابقه کتاب‌خوانی عشق کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در خانواده، هفدهمین دوره مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی «عشق کتاب» را به مناسبت دهه پرفضیلت کرامت برگزار می‌کند.

 

بر اساس این گزارش، در هفدهمین دوره مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی «عشق کتاب»، کتاب «سبك زندگي رضوي 2 (مناسبات اجتماعي)» اثر استاد محمد تقی فعالی انتخاب شده است.

 

از مزایای این مسابقه، غیرحضوری بودن آن است تا مخاطب بتواند از هرکجای کشور در این مسابقه شرکت کند.

 

آزمون این مسابقه روزهای 4 و 5 شهریورماه 1395 به‌صورت آنلاین بر روی پایگاه اطلاع رسانی «کتابخانه تخصصی و مرکز پژوهشی آستان مقدس» به نشانی lib.shahecheragh.ir بارگذاری می‌شود.

 

شرکت کنندگان می‌توانند به‌صورت اینترنتی در مسابقه شرکت کنند و در پایان، به ده نفر از کسانی که به‌تمامی سؤالات پاسخ صحیح داده باشند به قید قرعه انتخاب شده و هدایای ارزنده‌ای به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

 

علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر تهیه کتاب «سبك زندگي رضوي 2 (مناسبات اجتماعي)» از کتاب‌فروشی‌ها، نسخه الکترونیکی آن را از لینک زیر دریافت کنند.

 

لینک دانلود نسخه الکترونیکی ( pdf ) کتاب

http://www.shamstoos.ir/Content/media/digitallibrary/2015/12/book749/749.pdf

 

شایان ذکر است، بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) اقدام به انتشار الکترونیکی برخی از آثار خود در رابطه با آن حضرت والا مقام کرده است، که  علاقه‌مندان می‌توانند برای دانلود این آثار به سایت زیر مراجعه کنند.

http://www.shamstoos.ir/fa/book/publications/daemibooks/elmii

 

شایان ذکر است، در  دیباچه کتاب سبک زندگی رضوی می‌خوانیم:

«مفهوم سبک زندگی از جمله مفاهیم جدیدی است که پژوهشگران حوزه جامعه‌شناسی و مطالعات فرهنگی برای بیان رفتارشناسی انسان‌ها بیان می‌کنند. دامنه به‌کارگیری این مفهوم تا جایی راوج یافته که امروزه جانشین بسیاری از مفاهیم و واژگان سنتی شده است. در عصر جدید بخش قابل توجهی از مطالعات درباره فنون زیستن، به نقش دین در مفهوم سبک زندگی بازمی گردد. یکی از مهم‌ترین ابعاد مفهوم سبک زندگی این است که دین می‌تواند به‌عنوان نیروی برتر، نقش حیاتی در الگوی حیات و نحوه زیستن آدمیان بر روی زمین ایفا کند.

 

دین به‌عنوان نظامی از باورها، ارزش‌ها و رفتارها می‌تواند به آدمی برای دستیابی به سبکی الهی در زندگی کمک کند. در این میان، اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. بر اساس معارف عمیق اسلامی که ریشه در آیات قرآن، احادیث معتبر، مفاهیم مربوط به ادعیه و سیره بزرگان دارد، می‌توان الگویی برای سبک زندگی در این جهان تعریف کرد، به‌گونه‌ای که آدمی را آماده ورود به زندگی ابدی و زیستن بی‌پایان کند.»/303/919/ب1

ارسال نظرات