۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۴۴۲۰۵۲
لاریجانی در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزش قم:

توسعه ورزش کشور در مجلس پیگیری می شود

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که استان قم از امکانات ورزشی خوبی برخوردار نیست، گفت: ما این موضوع را در مجلس پیگیری می کنیم و امیدواریم با همکاری دولت و بخش خصوصی زمینه بهتری برای ورزشکاران استان قم فراهم شود.
علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی عصر امروز در آیین تجلیل از ورزشکاران برتر استان قم که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: قهرمانی و پیروزی در حوزه ورزش خیلی مهم و قابل افتخار برای مردم قم و کشور و عاملی برای اقتدار کشور است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این گونه جلسات برای این است که بدانیم موفقیت در حوزه ورزش یک نوع احساس اقتدار روحی برای مردم است و صرفا امر ورزشی نیست، چراکه با ورزش آغاز و به اقتدار ختم می شود و به همین جهت قابل اهمیت است و این گونه جلسات برای قدردانی گوشه ای از خدمات این افراد است تا مردم احساس پشتیبانی از مسؤولان خود داشته باشند.

 

ورزش استان قم روبه جلو بوده است

وی با بیان این که از گزارش های به دست آمده ورزش استان حرکت روبه جلویی داشته است، ابراز داشت: هرچند سهم ورزش و امکانات در قم با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد ولی با این حل ورزش کاران موفقیت های قابل توجهی داشته اند و باید تلاش کنیم تا در این استان وسایل و امکانات بهتری برای ورزش استان فراهم شود.

 

لاریجانی عنوان کرد: قم برای آباد شدن باید زمینه را برای تقویت ورزش فراهم کند؛ امروز در بخش هایی از استان قم امکانات اولیه برای ورزش وجود ندارد، بنابراین با همت شهرداری، استانداری و وزارت ورزش باید امکانات بهتری آماده شده تا به حد استاندارد برسد.

 

وی با بیان این که استعدادهای خوبی در ورزش استان قم و کشور وجود دارد، تصریح کرد: زمینه سازی مناسب، حمایت از ورزش هگانی و قهرمانی و تلاش برای استفاده از امکانات کشور برای ورزش در مجلس مورد حمایت قرار می گیرد ولی باید بخش هایی که در سرمایه گذاری نقش دارند نیز به میدان آمده و تقویت شوند.

 

ضرورت تقویت بخش خصوصی

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: دولت بخشی از کار را به عهده دارد، اما وزارت ورزش باید امکانات خود را در اختیار خود مردم و ورزشکاران قرار دهد و بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرد، کارخانه داران در حوزه تولیدات محصولات ورزشی تشویق شوند و طرح های عمرانی به بخش خصوصی واگذار شود.

 

وی با بیان این که باید زمینه برای گسترش ورزش در قم بیشتر تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی توسعه ورزش کشور و به ویژه استان قم را ضروری می دانیم و سعی خواهیم کرد قهرمان ها با روحیه شاداب تری زمینه های بهتری برای قهرمانی فراهم کنند./1330/پ202/ج1

ارسال نظرات