۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۴۲۰۹۲
با هدف گرامی‌داشت دهه کرامت؛

طلاب کوهنورد حوزه علمیه قم برای پنجمین بار به قله دماوند صعود کردند

مدیر کمیته فرهنگی فدراسیون کوهنوردی کشور با اعلام خبر پنجمین صعود رسمی طلاب کوهنورد قمی به بام ایران، گفت: طلاب کوهنورد قمی پنجمین صعود رسمی خود را به قله دماوند با هدف گرامی‌داشت دهه کرامت به پایان رساندند.
پنجمین صعود رسمی طلاب قمی به قله دماوند

حجت الاسلام علی شریفیان مهر در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از پنجمین صعود رسمی طلاب کوهنورد قمی به قله دماوند خبر داد و گفت: روز گذشته طلاب قمی موفق شدند که برای پنجمین بار به طو رسمی به قله دماوند صعود کنند.

 

این روحانی کوهنورد خاطرنشان کرد: در این صعود که از روز چهارشنبه سیزدهم مرداد آغاز و تا پنج شنبه چهاردهم مرداد به طول انجامید، 10 نفر از طلاب کوهنورد قمی موفق شدند که به بام ایران صعود کنند.

 

مدیر کمیته فرهنگی فدراسیون کوهنوردی کشور اظهار داشت: طلاب کوهنورد قمی پس از حرکت از قم به سمت قله دماوند، در ایستگاه بلور مستقر شدند و در ادامه به کوهنوردی تا بارگاه سوم قله دماوند پرداختند و شب را در آن جا سپری کردند.

 

مدیر مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان ادامه داد: صبح روز پنج شنبه برای فتح قله دماوند، صعود از بارگاه سوم آغاز شد و پس از گذشت حدود 6 ساعت کوهنوردی، طلاب قمی موفق به فتح قله دماوند برای پنجمین بار شدند.

 

 

وی با بیان این که این صعود با هدف گرامی داشت دهه کرامت بوده است، ابراز داشت: پنجمین صعود رسمی طلاب به قله دماوند با هدف گرامیداشت دهه کرامت صورت گرفت که 10 نفر از طلاب کوهنورد قمی، موفق به این صعود شدند.

 

حجت الاسلام شریفیان مهر بیان داشت: از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده در این صعود، برپایی نماز جماعت در مسیر کوهنوردی بود که این اقدام، توجه کوهنوردان زیادی را به خود جلب می کرد؛ همچنین پاسخگویی به مسائل شرعی نیز از دیگر اقدامات این گروه کوهنوردی طلبه بود.

 

گفتنی است که فتح روز گذشته قله دماوند، بیست و نهمین صعود حجت الاسلام شریفیان مهر به بام ایران بوده و با هدف گرامیداشت دهه کرامت صورت گرفته است؛ این روحانی کوهنورد، صعود به قله های کازبک گرجستان، آرارات ترکیه، البروس روسیه و بسیاری از قلل داخلی و بین المللی را در کارنامه خود دارد./840/ت302/س

 

ارسال نظرات