۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۴۲۱۰۱
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

ائمه اطهار نمونه عینی مکتب اسلام و الگوی واقعی سبک زندگی اسلامی هستند

امام جمعه زنجان با اشاره به الگو بودن عملکردهای ائمه اطهار(ع) در تمامی بخشهای زندگی برای مسلمانان، گفت: اعتقاد ما این است که ائمه(ع) نمونه عینی مکتب اسلام بوده و مدل رفتاری آنها معیار زندگی ولایی ما خواهد بود، چرا که آن بزرگواران الگوی واقعی سبک زندگی اسلامی هستند.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در مراسم اختتامیه همایش کرامت انسانی از دیدگاه رضوی که در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد، با اشاره به منزلت حضرت معصومه (س) گفت: آن چیزی که در مقام و منزلت این بانوی گرانقدر مطالعه کرده و دیده ایم بسیار بالا است.

 

امام جمعه زنجان در ادامه خاطر نشان کرد: در مقام و منزلت حضرت معصومه (س) همین بس که در تاریخ اسلام و تشیع درباره دو بانوی بزرگوار جمله «فداها ابوها» استفاده شده است که نخستین و بالاترین آن حضرت فاطمه زهرا (س) بوده و دومین ایشان حضرت فاطمه معصومه (س) است.

 

وی در ادامه با اشاره به عدم وجود مبالغه در کلام معصومین (ع) در جمله «فداها ابوها» اظهار داشت: همه پدرها قطعا فرزندان خود را دوست دارند اما این سخنان صرف ابراز محبت از سوی معصومین (ع) نسبت به فرزندان خود نیست بلکه حرف های بسیاری در آن نهفته است و البته مبالغه نیز در کلام معصوم (ع) وجود ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به برهه ای از تاریخ در اثبات مقام و منزلت حضرت معصومه (س) افزود: در تاریخ نقل است که وقتی گروهی از شیعیان برای گرفتن نامه و خواسته های شرعی خود به منزل امام کاظم (ع) رفتند، به علت عدم حضور امام (ع) در خانه به سبب زندانی بودن، جواب نامه ها و درخواست ها را حضرت معصومه (س) داده بود که برای همگان جای شگفتی داشت.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره رفتار امام کاظم (ع) هنگام مواجهه با پاسخها از سوی دخترشان گفت: البته وقتی امام (ع) در راه نامه ها و پاسخ هایی که دخترشان داده بود را دید، آنها را تأیید کرده و سپس به صاحبان شان بازگردانده و فرمودند «فداها ابوها».

 

وی در ادامه با اشاره به این که جواب عربده های امروز حقوق بشری غرب را امام علی (ع) سال ها پیش در نهج البلاغه داده است، تصریح کرد: امروز عربده حقوق بشری غرب گوش جهانیان را کَر کرده است اما پاسخ آنان را امام خمینی (ره) در سخنرانی خود در بهشت زهرا (س) از لسان شریف امام علی (ع) در نهج البلاغه فرمودند که سلطنت مخالف قطعی حقوق بشر است ولی امروز خود سران غربی سلطنت های آن چنانی در جای جای جهان به راه انداخته اند.

 

امام جمعه زنجان در پایان با اشاره به الگو بودن عملکردهای ائمه (ع) در تمامی بخش های زندگی برای مسلمانان گفت: اعتقاد ما این است که ائمه (ع) نمونه عینی مکتب اسلام بوده و مدل رفتاری آنها معیار زندگی ولایی ما خواهد بود، چرا که آن بزرگواران الگوی واقعی سبک زندگی اسلامی هستند./202/949/ب1

ارسال نظرات