۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۴۲۱۴۸
مدیر مسؤول مؤسسه طب الائمه مطرح کرد؛

ورود جدی حوزه به مسأله طب سنتی/ نباید در مسأله طب اسلامی سهل انگاری شود

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در فراگیر شدن طب اسلامی گفت: بیماری ها و گرفتاری هایی که گریبان گیر جامعه شد بخاطر این است که ما سنت های اهل بیت(ع) را کنار گذاشته ایم و بدعت ها جای آن را گرفته است.
طب اسلامی

حجت الاسلام فرج قاسمی، مدیر مسؤول مؤسسه طب الائمه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه در شئونات زندگی باید این را بدانیم که اگر از امام معصوم(ع) و فرستاده خدا رو برگردانیم جزای آن را خواهیم کشید، تصریح کرد: طبق روایات اهل بیت(ع) هر کس یکی از سنت های آنها را کنار بگذارد 70 بدعت و بدبختی جای آن را می‌گیرد؛ بنابراین طب اسلامی مسأله ای نیست که بخواهیم در آن سهل انگاری کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر به طب اسلامی توجه نشود و بگوییم که مهم نیست مردم این مسائل را بدانند چوبش را خواهیم خورد، الان مشاهده می‌شود در جامعه بیماری های به جان مردم افتاد که درمان ندارد سالانه 1500000نفر به گفته آقای  وزیر زیر خط فقر می‌روند و سالانه 120000دست و پا قطع می شود بخاطر بیماری دیابت این یک فاجعه است.

 

حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: بیماری ها و گرفتاری های که گریبان گیر جامعه شد بخاطر این است که ما سنت های اهل بیت(ع) را کنار گذاشته ایم و این بدعت ها جای آن را گرفتند و آسیب آن را مردم می‌بینند؛ بنابراین ما راهی جز این نداریم باید در خانه اهل بیت(ع) را بزنیم و به فرمایشات ایشان عمل کنیم و گرنه ضرر خواهیم کرد.

 

نقش حوزه های علمیه در فراگیر شدن طب اسلامی

وی با بیان اینکه رشته طب اسلامی باید در حوزه‌ها شکل بگیرد، گفت: چون کار طب اسلامی با روایات است؛ بنابراین حوزه ها هستند که می توانند این رسالت را به خوبی انجام دهند ولی این سوال پیش می آید چرا در حوزه های علمیه یک رشته با عنوان طب اسلامی به وجود نیامده است.

 

مدیر مسؤول مؤسسه طب الائمه با اشاره به اینکه برای جلوگیری از سوء استفاده هایی که در طب سنتی می شود حوزه های علمیه باید وارد عمل شوند، ابراز کرد: باید در حوزه ها تبلیغاتی صورت بگیرد و علما این جریان را کنترل کنند به ویژه اینکه علما خودشان نماد تقوا هستند و با روایت ها سرو کار دارند اگر بشود شعبه هایی برای طب ایجاد کنند قطعا موفق خواهند شد و از افرادی که در این راستا سوء استفاده می کنند جلوگیری می شود.

 

حجت الاسلام قاسمی ابراز داشت: برای فراگیر شدن طب اسلامی در جامعه با مشکلاتی روبه رو هستیم و  افرادی مانع رساندن کلام اهل بیت(ع) به مردم هستند، طبق روایات اگر محاسن سخن ائمه معصوم(ع) را به مردم برسانید آنها قبول می کنند و سراغ  کلام اهل بیت(ع) می روند.

 

مدیر مسؤول مؤسسه طب الائمه اظهار داشت: وقتی طب اسلامی برای مردم گفته شود استقبال زیادی از آن خواهند کرد؛ بنابراین اگر در این حوزه مشکل درست نکنند و بگذارند کسانی که می خواهند در این عرصه کار کنند تا این رشته در جامعه ما شکوفا شود و مسؤولانی که نسبت به این موضوع می توانند کاری را انجام دهند بایستی کوتاهی نکنند./875/ت302/ی

 

ارسال نظرات