۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۴۲۱۶۵
آيت‌الله ایمانی:

خبرنگار و خبرگزاریها عامل مؤثری در رشد و بالندگی جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این‌که خبرنگاران رشد و گسترش هنجارهای اجتماعی را باید دنبال کنند، گفت: خبرنگاران و خبرگزاریها مبارزه با سنتهای غلط و ناهنجاریهای جامعه را باید دستورالعمل خود قرار دهند.
آیت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، در خطبه‌های امروز ۱۵ مرداد نماز جمعه شیراز با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: خبرنگارها و خبرگزاری‌ها عامل مؤثری در رشد و بالندگی جامعه هستند.

 

وی با اشاره به این که خبرنگاران آگاهی بخشی به مردم را بر عهده دارند، افزود: خبرنگاران رشد و گسترش هنجارهای اجتماعی را دنبال می‌کنند و باید دنبال کنند، خبرنگاران و خبرگزاری‌ها مبارزه با سنت‌های غلط و ناهنجاری‌های جامعه را باید دستورالعمل خود قرار دهند.

 

آيت‌الله ایمانی اظهار داشت: خبرنگاران باید جامعه را به‌پیش ببرند، یعنی هم پیشرو هستند و هم پیش برنده، البته مشروط بر اینکه جایگاه خود را بشناسند، این سرمایه عظیم را با متاع ناچیز دنیوی معامله نکنند  و ابزاری برای تسویه حساب‌های شخصی قرار ندهند و حقیقت را فدای مصلحت نسازند.

 

آمریکا به دنبال تأمین منافع خود و حفظ امنیت اسرائیل است

وی ادامه داد: عهدشکنی آمریکا در برجام خیلی مسائل را به ما و دنیا نشان داد، البته ما به خاطر این‌که رهبرمان بارها به ما متذکر شده بود و تاریخ انقلابمان آن را می‌دانستیم، اما دنیا باید بداند و بفهمد که امریکا جز منافع نامشروع خود به فکر هیچ مسأله دیگری نبوده و نیست و نخواهد بود.

 

آيت‌الله ایمانی خاطر نشان کرد: امریکا کشوری است که وقتی که مصدق با او قرارداد می‌بندد  به مصدق خیانت کرده و علیه مصدق با شاه تبانی می‌کند و موقعی که تاریخ مصرف شاه می‌گذرد او را رها کرده و اعتنایی به او نمی‌کند.

 

وی ادامه داد: دیدید آمریکا به ترکیه شریک استراتژیک خود در منطقه چگونه خیانت کرد و خیانت می‌کند، فردا هم همین قصه با عربستان و سایر هم پیمان‌های او در منطقه است، او منافع نامشروع خود را می‌خواهد، چیزی برای دنیای اسلام و مسلمانان نمی‌خواهد و نه اجازه می‌دهد که بخواهند و انجام بشود.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: باید هوشیار و بیدار بود، آنانی هم که به فکر بودند در این چند سال آمریکا را تطهیر کنند و بگویند انقلاب اگر روی خوشی به امریکا نشان می‌داد امریکا هم آن‌قدرها بد نبود، ببینند که امریکا حتی به یکی از تعهداتی که داده بود عمل نکرده است.

 

وی ادامه داد: این بیچارگی دنیای اسلام است که امروز چشمش را به دست امریکا قرار داده است، امریکا نه به اسلام و نه به مسلمین اعم از شیعه و سنی رحم نکرده و رحم نمی‌کند او دنبال تأمین منافع خود و حفظ امنیت اسرائیل است و بس.

 

حمایت از صنایع کوچک و توجه به معیشت مردم

امام جمعه شیراز با اشاره به فرارسیدن روز حمایت از صنایع کوچک گفت: صنعتی که زندگی مردم را تأمین می‌کند و نان سر سفره مردم می‌آورد، عمدتاً صنایع کوچک و متوسط است که در کشور ما تعداد قابل ملاحظه‌ای صنایع کوچک و متوسط از قدیم‌الایام وجود داشته است و در این شرایط متأسفانه تعداد قابل ملاحظه‌ای از آن‌ها از کار افتاد است.

 

وی ادامه داد: اگر به مسأله حمایت از صنایع کوچک و متوسط برسیم و توجه داشته باشیم که واقعاً روح اقتصاد مقاومتی است، زندگی مردم را دگرگون می‌کند، اشتغال را بالا می‌برد، رکود را می‌شکند و رونق به وجود می‌آورد.

 

آيت‌الله ایمانی تأکید کرد: اگر ما این صنایع کوچک و متوسط را در روستاها برده بودیم امروز با مهاجرت بی‌رویه روستائیان به خاطر خشک‌سالی روبرو نمی‌شدیم، زندگی مردم بهتر از این وضعیت بود.

 

وی ادامه داد: برگردیم سخنان رهبری را از عمق جان بپذیریم و قبول کنیم و  بدانیم آنچه این پیشوا و رهبر و عالم فرزانه و این خردمند هوشیار بیان می‌کند عین حقیقت و دوای درد جامعه ماست، آن را عملیاتی و اجرایی کنیم، متأسفیم که بعضی وقت‌ها در شعار قبول داریم ولی در اجرا حاضر نیستیم آن‌چنان که باید و شاید آستین بالا بزنیم و کار را دنبال کنیم.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امیدواریم نام‌گذاری بعضی از این ایام سبب شود که معیشت و زندگی مردم و بیکاری و رکود و تعطیل شدن کارخانه‌ها و با یک سوم ظرفیت، کار کردن‌ها از این وضعیت خارج بشود.

 

دهه کرامت و بزرگداشت اهل بیت(ع)

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت خاطرنشان کرد: دهه کرامت با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می‌شود و با بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) استمرار پیدا کرده و با میلاد فرخنده حضرت علی بن موسی‌الرضا شمس الشموس به پایان می‌رسد.

 

آيت الله ایمانی یادآور شد: حضرت احمد بن موسی که روز ششم ذی‌القعده در تقویم جمهوری اسلامی روز بزرگداشت ایشان است، از شخصیت‌های بلند مرتبه فرزندان پیامبر و حضرت موسی بن جعفر است.

 

وی ادامه داد: آن‌قدر دارای مرتبه جلیله و کریمه بوده است که بعد از شهادت حضرت موسی بن جعفر، جمع کثیری از اهالی مدینه و شیعیان مدینه به در خانه ام‌احمد آمدند و با فرزند ام احمد حضرت احمد بن موسی به امامت بیعت کردند.

 

آيت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: فضا آن‌قدر از جلالت و عظمت این آقا زاده پر بود که بدون درنگ شیعیان به در خانه حضرت ام احمد آمده و با حضرت احمد بن موسی به امامت بیعت کردند و او همه مردم را به مسجد می‌آورد و خطبه ای بلیغ ادا می‌کند و در آن خطبه ضمن تجلیل و تشکر از شیعیان اعلام می‌دارد که خود من در بیعت برادرم حضرت علی بن موسی‌الرضا هستم و همه را با خود به در خانه امام هشتم می‌آورد و به امامت امام هشتم در حضور جمع مجدداً خود بیعت می‌کند و دیگران هم بیعت می‌کنند.

 

وی در پایان گفت: حضرت شاه‌چراغ(ع) مقامی بسیار والا و بالا داشته است و جز رجال حدیث ما بوده است، مرحوم شیخ مفید در ارشاد بحثی درباره جلالت مقام حضرت احمد بن موسی دارد و مقام و موقعیتی در بنی هاشم  و در نزد پدر حضرت موسی بن جعفر و در نزد برادر امام هشتم داشته است./201/919/ب1

ارسال نظرات