۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۴۲۱۸۴
کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

را ه رسیدن به عاقبت بخیری

حجت الاسلام رضوانی بزرگ شمردن حق خدا، خرج نکردن نعمتها در معصیت، عدم سوء استفاده از حلم خدا و احترام به دوستداران اهل بیت(ع) را از عوامل عاقبت بخیری دانست و گفت: مایوس کردن انسان از آینده و کوچک جلوه دادن گناهان، فریبهای شیطان برای دور کردن انسان از ‏عاقبت بخیری هستند.
عاقبت بخیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد الزهرا (س) اصفهان، گفت: امیرمومنان(ع) می فرمایند: هر کسی عاقبتی دارد، یا این عاقبت شیرین است و یا تلخ است، مهم ورق های آخر دفتر زندگانی انسان است.

 

وی ادامه داد: حر ابن یزید ریاحی کسی بود که مدت ها در حکومت ظلمه خدمت می کرد ولی در نهایت عاقبت بخیر شد و طوری شد که وقتی امام حسین(ع) کنارش آمدند گفت: "بابی انت وامی"، مایوس کردن انسان از آینده و تشویق بر ادامه و گسترده کردن گناهان، یکی از کارهای شیطان برای دور کردن انسان از عاقبت بخیری است.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: وقتی کوچک ترین مشکلی برای انسان پیش می آید شیطان او را وسوسه می کند که دیگر کار از کار گذشته است و دنیا را داشته باش، کوچک جلوه دادن گناهان نیز از دیگر فریب های شیطان در مورد انسان ها است، امروز از ابزارهای شیطان برای فریب انسان ها و پاشیدن بنیان خانواده ها ماهواره ها هستند که به راحتی زمینه را برای فساد و ارتکاب گناهان فراهم می کنند.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: محمد ابن مسلم از امام معصوم (ع) سوال کرد اگر کسی گناهی مرتکب شد چه کار کند؟ امام(ع) عرض کردند: توبه کند خداوند او را می بخشد، پرسید اگر توبه را شکست چه کار کند؟ حضرت(ص) فرمودند: همین که توبه کند باز خدا او را می بخشد، یکی از فریب های شیطان این است که انسان را از درگاه الهی نا امید می کند و به او القا می کند که تو نزد خدا جایگاهی نداری.

 

وی اظهار داشت: رسول اکرم(ص) می فرمایند: هر کس در باقی مانده عمرش نیکوکار شود خداوند گذشته خرابش را نگاه نمی کند، اگر در باقی مانده عمر بازهم گناه کردی از همان لحظه ای که فهمیدی توبه کنی خدا آن را مواخذه نمی کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: امام صادق(ع) می فرمایند: اگر می خواهی عاقبت بخیر شوی و در حالی بمیری که لحظه جان دادنت بهترین اعمال را داشته باشی باید اول حق خدا را بزرگ بشماری و نعمت های او را در راه معصیت و گناه خرج نکنی، دوم این که از حلم خدا نسبت به خودت مغرور نشوی و سوء استفاده نکنی و سوم این که به هر کسی که یادی از ما اهل بیت(ع) می کند یا مودت و دوستی ما را ابراز می کند احترام بگذاری.

 

حجت الاسلام رضوانی در پایان گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: اگر تمام مردم دوستدار علی(ع) بودند خداوند جهنم را خلق نمی کرد، روزی رسول کرم(ص) با جمعی از اصحاب نشسته بودند که متوجه شدند جنازه شخصی را تشییع می کنند، پیامبر(ص) فرمودند جنازه را بیاورید و روی او را کنار زدند، حضرت علی(ع) فرمودند: این شخص غلام بنی نجار است که هر موقع مرا می دید شاد می شد و مرا دوست داشت، پیامبر(ص) پیراهن خود را در آورد تا به عنوان کفن به او بپوشانند و فرمودند: هفتاد هزار ملک برای تشییع جنازه او آمده اند./202/869/ب1

ارسال نظرات