۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۴۴۲۱۸۵
دبیر علمی طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی مطرح کرد؛

کادرسازی برای مراکز پژوهشی و دانشگاه ها هدف برگزاری طرح گفتمان نخبگان

موسوی با اشاره به اهداف برگزاری اردوی نخبگان علوم انسانی گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری این دوره که در طول سال نیز ادامه پیدا می کند کادرسازی و تربیت هیئت علمی و پژوهشی علوم انسانی است.
همايش گفتمان نخبگان علوم انساني در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، موسوی در مراسم افتتاحیه طرح ملی گفتمان علوم انسانی که عصر جمعه در سالن اجتماعات مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: فاز اول طرح گفتمان در یک بازه زمانی پنج ساله برای دانشجویان سال اول تا قبل از تدوین پایان نامه برگزار می شود .

 

دبیر علمی طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی افزود: دوستان سال گذشته پیشنهاد هایی داشته اند که موضوعات منسجم آموزشی می خواهد و این مسأله به وسیله تیم هایی از اساتید علوم انسانی اسلامی پیگیری شده است و ظرفیت های دین شناسی و رویکرد های اتقادی زیر نظر اساتید صاحب نظر مطرح شده است.

 

حوزه و دانشگاه دست به دست هم داده اند

وی با بیان این که اساتید حوزه و دانشگاه در این امر دخیل هستند، ابراز داشت: سه تیم ماهیت از اساتید علوم انسانی دانشگاه تهران، تربیت مدرس تهران و علامه طباطبایی به دین شناسی به همراه ظرفیت علوم حوزوی در این طرح تلاش می کنند.

 

موسوی با اشاره به اهداف برگزاری اردوی نخبگان علوم انسانی گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری این دوره که در طول سال نیز ادامه پیدا می کند کادرسازی و تربیت هیئت علمی و پژوهشی علوم انسانی است.

 

وی افزود: برای عمیق تر شدن مطالب تهران و قم همراه شده اند به گونه ای که برای استفاده از فلسفه اسلامی از مراکز علمی قم همچون مجمع عالی حکمت اسلامی و برای شناخت فلسفه غرب از اساتید تهران استفاده کرده ایم و مطالعات حوزی نیز کمک می کند.

 

گزینش 300 نفر از بین 1500 داوطلب

دبیر علمی دوره گفتمان علوم انسانی عنوان کرد: ما امسال  300 نفر از دانشجویان رشته علوم انسانی که رتبه‌های برتر دانشگاه را داشته اند به این همایش دعوت کرده ایم که این افراد از میان حدود 1500 نفر انتخاب و گزینش شده‌اند که تلاش می‌کنیم تسهیلات خوبی به این افراد بدهیم همچنانکه کارهای مقدماتی آن انجام شده است.

 

وی با بیان این که طرح گفتمان نخبگان طرحی سنگین است، خاطرنشان کرد: ما می خواهیم برای آینده از دل همین دانشجویان افرادی فرهیخته در حوزه علوم انسانی پرورش دهیم بنابراین باید برنامه هایمان نیز در حد خودشان باشد و در طول دوره و در سال های آینده آزمون هایی برگزار می شود و کسانی که توانایی لازم را از دست بدهند حذف خواهند شد./1330/پ203/س

ارسال نظرات