۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۴۲۲۴۴
نیمه دوم سال جاری؛

جشنواره مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان‌شرقی برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه استان در نیمه دوم سال جاری خبر داد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که با محوریت بررسی مسائل خبرنگاران و اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگی هنری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: رسانه‌ها در توسعه همه جانیه، پایدار و عزتمندانه نقش مهمی بر عهده دارند.


وی با تأکید بر این‌که وحدت نظر، همدلی و همزبانی لازمه حضور مؤثر در مسیر توسعه پایدار است، گفت: حقیقت مسلم آن است که بدون نشاط اجتماعی و توجه به سرمایه های فرهنگی، توسعه امکان‌پذیر نیست، ضمن این‌که بدون حضور مؤثر و تعیین کننده جریان رسانه ای کشور نمی توان به اهداف رسید.


محمدپور با اشاره به این‌که توسعه پایدار و همه جانبه بدون نگاه فرهنگی محقق نمی شود، تصریح کرد: توسعه فرهنگی تقدم بر توسعه اقتصادی دارد، برای اینکه بتوانیم مشارکت عموم را برای همراهی با دولت جلب کنیم، نیازمند آگاهی بخشی، شفاف‌سازی، حغظ سرمایه های اجتماعی و ایجا امید و نشاط هستیم.


وی با تأکید بر نقش اصحاب رسانه در ایجاد همدلی و همزبانی میان مردم برای تعالی جامعه، گفت: خبرنگاری شغلی بسیار تعیین‌کننده و مؤثر شناخته می‌شود؛ بر اساس این اهمیت، دولت تدبیر و امید برنامه ای بر اساس خرد جمعی، عقلانیت و واقع‌نگری در این عرصه پیش‌بینی کرده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که برای ساماندهی رسانه های کشور تمهیدات متعددی تدارک دیده شده است، گفت: بحث تعلق یارانه‌های مطبوعاتی نیز منوط به بیمه شدن خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای است.


وی ادامه داد: ساماندهی فعالان رسانه و خبر در سطح معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح است که همه خبرنگاران بایستی در سامانه جامع رسانه های کشور اطلاعات، مستندات و مدارک خود را وارد کنند تا ابتدا به عنوان فعال رسانه‌ای شناخته شوند.


محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان خبر داد و گفت: هم اکنون 295 رسانه مجوزدار در استان فعالیت دارند، که از این تعداد 75 رسانه در فضای مجازی اقدام به انتشار اخبار می کنند، ضمن این‌که آئین نامه اجرایی قانون دسترسی آزاد به اطلاعات نیز تدوین شده و به زودی اجرایی می شود.


بنابر این گزارش، در ادامه این نشست برخی از خبرنگاران و مدیران مسؤول نشریات به ارایه مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداهتند و از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده مردم تبریز در مجلس پاسخ و راهکارهای لازم ارایه شد./935/202/ب2

 

ارسال نظرات