۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۴۲۲۴۶
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم کرمانشاه:

امر به معروف فضای آلوده فرهنگی را پاکسازی می کند

فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه با اشاره به اینکه امر به معروف فضای آلوده فرهنگی را پاکسازی می کند، گفت: شعائر دینی در ابتدا ظاهر را اصلاح می کند و سپس باطن افراد و جامعه را اسلامی می سازد.
سردار بهمن ریحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ظهر امروز در همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه، ابراز داشت: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام بسیار ویژه است، به طوری که  بیش از هفتاد بار در قرآن به آن اشاره شده است.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: کتاب خدا نمونه جامعه ای سالم را در احیای این فریضه عنوان کرده و امتی ک نسبت به این فریضه توجه، اقدام و عمل کنند مشکلاتشان مرتفع می شود.

 

ریحانی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مکنتی از سوی خدا برای ما است، امروزه انقلاب اسلامی برای دنیا حرف دارد و جهان را تحلیل می کند.

 

وی اظهار داشت: باید نسبت به اقامه صلاه و امر به معروف و نهی از منکر اهتمام ویژه داشت و مدیران در ابتدای مسؤولیت خود باید نسبت به این مسائل توجه کنند.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه یادآور شد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر همانند اقیانوس های بزرگ است و سایر فرایض در برایر امر به معروف ناچیز هستند.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع)، گفت: همه واجبات در گرو انجام فریضه امر به معروف است و همه واجبات در قبال انجام این فریضه واجب اثرگذار خواهند شد.

 

ریحانی با اشاره به اینکه تحقق امر به معروف و نهی از منکر بسترهای بسیاری را در جامعه ایجاد می کند، تأکید کرد: امنیت اجتماعی و اخلاقی، حلال شدن درآمدها و مباحث اقتصادی و اقتصاد حلال، احقاق حقوق ضعفا، عمران و آبادانی جهاد و بنیه دفاعی داشتن با تحقق فریضه امر به معروف ایجاد می شود.

 

این مسؤول بیان داشت: امر به معروف تضمین کننده جسم و روح انسان است و منکرات را از وجود انسان می زداید و فضای آلوده فرهنگی را پاکسازی می کند.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه اظهار داشت: شعائر دینی در ابتدا ظاهر را اصلاح می کند و سپس باطن افراد و جامعه را اسلامی می سازد، فرهنگ همانند هوا است، اگر هوا آلوده باشد باید درصدد کاهش آلودگی آن باشیم.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی روحی در پیکر مرده جهان اسلام دمید، ایران قبل از انقلاب صورت اسلامی اما سیرتی غیراسلامی داشت، اما مردم با انقلاب بیدار و آگاه شدند.

 

ریحانی افزود: کشورهای مسلمانان یکی پس از دیگری نسبت به زیاده خواهی جهان استکبار توجه کرده و قد علم کردند، سوریه اگر دچار مشکل امنیتی و نظامی است، اما در برابر شیاطین زمان ایستاده است، انقلاب اسلامی تمام کشورها را در برابر استکبار بیدار کرد.

 

این مسؤول گفت: امروز جهان استکبار به سرکردگی آمریکا برای کنترل جهان دو راهبرد و دکترین خاص را در دستور خود قرار داده  که نخستین آن  بی تفاوتی است، آمریکا ابتدا مسلمانان را نسبت به دینشان بی تفاوت می کند و سپس هجمه های خود را وارد می کند و این همان خطری است که قرآن گوشزد می کند که اگر صورت گیرد حاکمان، ظالمان و فاسدان بر مسلمانان چیره خواهند شد و کشوری مرده و بی روح تحت سلطه استکبار صورت می پذیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: دومین راهبرد آمریکا علیه مسلمانان این است که آمریکا درصدد است، چهره ای خشن و زشت  را از مسلمانان به جهانیان نشان دهد امروز بخش زیادی از نشست های جهان صهیونیسم برای ابتذال و بی بندوباری در کشور ایران است و فروپاشی خانواده ها را رقم می زند.

 

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ابراز داشت: آهنگ حرکت دین به سرعت در حال پیشرفت است، اما موریانه هایی در حال خوردن و سست کردن پایه های حکومت هستند، از این رو باید با بصیرت و آگاهی در برابر دشمنان ایستاد.

 

ریحانی افزود: با تحول جدید در ادارات و نهادها در جهت ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید نقش ادارات را در برابر هجمه های دشمن تأثیرگذار کرده و در برابر طوفان های سیاه دشمن ایستادگی کنیم.

 

شایان ذکر است، در این همایش جعفر همتی به عنوان جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان معارفه شد./857/202/ب2

ارسال نظرات