۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۴۲۲۸۰
آیت‌الله مکارم شیرازی:

نفوذ وهابیت در حاشیه مشهد مقدس نگران کننده است

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با ابراز امیدواری برای هرچه‌زودتر به ثمر نشستن طرح‌های عمرانی و فرهنگی حاشیه شهر مشهد، گفت: با فعالیت‌هایی که انجام گرفته نگرانی‌ها برای حاشیه این شهر مقدس کم شده است.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیش از ظهر امروز آیین افتتاح مرحله چهارم پروژه‌های حاشیه شهر مشهد با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و سید صولت مرتضوی، شهردار این شهر و حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و دیگر مسؤولان شهری برگزار شد.

 

حضرت آیت‌الله ناصرمکارم شیرازی،‌ در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن قدردانی از زحمات مسؤولان ذی‌ربط و تأکید بر این نکته که خداوند از این‌گونه برنامه‌ها قدردانی می‌کند،گفت: در میان مورخان غرب و شرق یک مسأله مسلم وجود دارد که پیشرفت اسلام و جهانی شدن آن در اوایل ظهور آن است.

 

وی اضافه کرد: همه قبول دارند که اسلام به سرعت در جهان پیشرفت کرد اما در چرایی آن حرف‌ها و نظرهای مختلفی وجود دارد، این اختلاف‌ها تا آنجایی پیش رفته است که بعضی از مورخ‌ها عامل این پیشرفت‌ها را ناشناخته می‌دانند.

 

زهد و تقوا عامل پیروزی اسلام است

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که هر نکته‌ای را باید مانند آب، از سرچشمه آن به دست آورد، ابراز داشت: از پیامبر (ص) علت پیشرفت اسلام را پرسیدند، ایشان در پاسخ فرمودند دو چیز عامل پیشرفت است که عبارت از زهد و ساده‌زیستی یعنی خود را به دنیا نفروختن و قانع بودن و یقین و ایمان قاطع داشتن است.

 

وی اضافه کرد: یقین و ایمان قاطع یعنی کفن بپیوشند و در خط مقدم جبهه قرار بگیرند و بگویند افتخار ما شهادت است، جنگ ما نیز به دلیل همین دو نکته پیروز شد و این فرهنگ باید حفظ شود و سلاح اصلی ما همین نکات است.

 

نفوذ وهابیت در حاشیه شهر مشهد نگران کننده بود

این مرجع تقلید به ریشه و دلیل پیگیری‌ها برای ساخته‌شدن و اصلاح حاشیه شرح اشاره کرد و گفت: در دیدارهایی که با علمای مشهد داشتم، اظهار نگرانی کردند که وهابیت در حاشیه شهر مقدس مشهد فعالیت می‌کند، به آنان گفتم نگران نباشید اگر ما حضور پررنگی در این مناطق داشته باشیم مشکل حل می‌شود.

 

وی افزود: این موضوع را با رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه‌ای خصوصی مطرح کردم و هفت راهکار را پیشنهاد نمودم که ایشان پذیرفتند و کارها شروع شد؛ بنابراین با برنامه‌هایی که صورت گرفته کم‌کم خیال‌ها آسوده شده است.  

 

اراذل و اوباش و پخش مواد مخدر، مشکل دیگری در حاشیه مشهد

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به وجود مشکلات دیگر در حاشیه مشهد اشاره کرد و ابراز داشت: البته تنها حضور تکفیری‌ها و وهابیت مشکل این مناطق نبود بلکه اراذل و اوباش نیز حضور داشتند که با همت مسؤولان این موارد نیز بسیار کم شده است.

 

وی تصریح کرد: حاشیه تمام شهرهای دیگر نیز چنین مشکلاتی دارند اما حاشیه شهر مشهد مشکل‌سازتر بود؛ مسؤولان شهرهای دیگر نیز برای حاشیه شهر خود به فکر باشند و مشهد را به عنوان الگوی خوبی برای خود قرار دهند و الگو برداری کنند.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: بنده نیز با پیگیری‌هایی که صورت گرفت به دنبال ساخت مکانی هستم که در آن چهار ویژگی وجود داشته باشد، مسجد بزرگ و باشکوه، کتابخانه، حوزه علمیه و خانه‌هایی برای اساتید حوزه علمیه تا بتوانند بیشتر و بهتر خدمت کنند.؛ امیدوارم این مکان همانطور که تا کنون با سرعت پیشرفته است به زودی به بهره‌برداری برسد.

 

گفتنی است پیش از سخنرانی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله علم‌الهدی و سردار یعقوب علی نجاتی به سخنرانی پرداختند./862/پ202/ج1

ارسال نظرات