۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۴۲۲۹۱
مدیر مدرسه علمیه تبریز:

روحانیت مرزداران اعتقادی جامعه اسلامی هستند

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه روحانیت مرزداران اعتقادی جامعه هستند، گفت: اگر حوزه و روحانیت میدان مبارزه را رها کنند و جدی نگیرند، دشمن میدان را به دست خواهد گرفت.
حجت الاسلام صمد ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر مدرسه علمیه تبریز در جمع طلاب نوورود در مدرسه علمیه امیرالؤمنین(ع) تبریز با بیان اینکه تحصیل در حوزه های علمیه باید توأم با تهذیب و اخلاق باشد، اظهار داشت: حوزه علمیه یک فرصت برای تحصیل علوم دینی و معارف اسلامی و تخلق به اخلاق دینی است.

 

وی با بیان اینکه برای دستیابی به مسائل مهم باید تلاش کرد، ادامه داد: حوزه های علمیه و تحصیل در آن توفیق الهی است و در حال حاضر این فرصت برای شما حاصل شده است تا بتوانید با تلاش خود و استفاده از ظرفیت های ایمانی خود به این مسأله مهم و ارزشمند دست پیدا کنید.

 

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه اگر خداوند برای کسی خیر دنیا و آخرت را بخواهد او را در دین فقیه می کند، تصریح کرد: قرآن شغل انبیاء را تلاوت قرآن، تزکیه، تعلیم کتاب و حکمت می‌داند، هدف انبیاء تزکیه و تهذیب است، روحانی موفق در جامعه روحانی است که مهذب و متقی باشد.

 

وی با بیان اینکه شما طلاب باید از همین امروز تقوا و خودداری از معصیت را شیوه خود قرار دهید، ابراز داشت: روحانی غیر مهذب از علم خود بهره نخواهد گرفت، عالم پارسا بسیار مؤثر و تأثیرگذار در جامعه خواهد بود و جامعه از چنین عالمی استقبال خواهد کرد و از وجود آن بهره خواهد برد.

 

مدیر مدرسه علمیه تبریز با تأکید بر حفظ شأنیت و زی حوزه‌های علمیه در این دوره، خاطرنشان کرد: حضور در حوزه‌های علمیه یک توفیق الهی است که ارزانی هرکسی نخواهد شد، از این‌ رو از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید و با رعایت تقوا و تحصیل توأم با تلاش سعی در اخذ این جایگاه و فرصت ارزشمند داشته باشید.

 

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن و رویارویی فرهنگی با ایران اسلامی، گفت: اگر حوزه و روحانیت میدان مبارزه را رها کنند و جدی نگیرند، دشمن میدان را به دست خواهد گرفت و نفوذ خواهد کرد، نفوذ فرهنگی دشمن در تغییر اعتقادات دینی ضربه‌های مهلکی را به انقلاب و ملت ایران خواهد زد.

 

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) با تأکید بر حفظ روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه و طلاب، ولایتمداری را مسیر حرکت یک طلبه فاضل دانست و ابراز داشت: بصیرت، سیاست و آگاهی به زمان از ویژگی‌های طلبه در منظر مقام معظم رهبری است، طلاب امروز لازم است بصیر و آگاه به مسائل سیاسی و روز خود باشند و بتوانند در مسیر سیاست نیز گام‌های صحیحی بردارند./854/202/ب2

ارسال نظرات