۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۴۲۳۰۸
آیت الله مجتهد شبستری:

انتقال خون امری حیاتی و پسندیده است

امام جمعه تبریز گفت: مسأله انتقال خون یک پدیده مفید و ضروری برای درمان و حفظ جان انسانها به‌ ویژه در زمان حوادث سخت است؛ انتقال خون یکی از مهمترین مسائل مرتبط با جان انسان است که باید با دقت و توجه انجام گیرد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع کارکنان سازمان انتقال خون استان با اشاره به پیشرفت‌های علم طب در دنیای امروز، اظهار داشت: علم طب با پیشرفت‌های خود توانسته است خدمات ارزنده‌ای را برای بشریت انجام دهد.

 

وی با اشاره به مسأله انتقال خون و اهمیت آن در درمان بیماران، خاطرنشان کرد: مسأله انتقال خون یک پدیده مفید و ضروری برای درمان و حفظ جان انسان‌ها به‌ویژه در زمان حوادث سخت است، انتقال خون یکی از مهم‌ترین مسائل مرتبط با جان انسان است که باید با دقت و توجه انجام گیرد.

 

امام‌جمعه تبریز بابیان اینکه به خاطر عوامل مختلف، افزایش سوانح رانندگی، عمل‌های جراحی فراوان، پیوندهای اعضاء، تبدیل به یک کشور صنعتی و توسعه‌یافته و افزایش جمعیت سبب شده است مسأله خون و تزریق خون اهمیت بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: در چنین شرایطی مسأله انتقال خون جنبه حیاتی دارد.

 

وی بابیان اینکه اهدای خون نه‌ تنها سلامتی انسان را به خطر نمی‌اندازد، بلکه سلامتی را تضمین می‌کند و عامل نجات بیماران، مصدومان و مجروحان است، خاطرنشان کرد: اهدای خون خود یکی از اعمال نیک و پسندیده است که باید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسأله قمه‌زنی و وهن مذهب از سوی این اقدام، خاطرنشان کرد: قمه‌زنی از نظر رهبر معظم انقلاب حرام است و بعد از توصیه‌های فراوان در ترک این عمل که در حقیقت یک عمل غیرمنطقی بود، بسیاری قمه‌زنی را کنار گذاشته و به‌ جای آن خون اهدا می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه قمه‌زنی حرام و ثواب اهدای خون بیشتر است، بیان داشت: کسانی که نذر کرده‌اند روز عاشورا خون اهدا کنند لازم نیست همان روز باشد، دیگر اوقات هم در هر زمانی، در طول سال می‌شود خون را اهدا کرد، اهدای خون به جای قمه‌زنی ثواب، فضیلت و ایثار است.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه نباید کاری کرد که به وهن مذهب بینجامد، تصریح کرد: سازمان خون نیز باید در ارائه خدمات برای کسانی که در این امر خداپسندانه شرکت می‌کنند تلاش داشته و زمینه این امر نیک را برای راحتی کار ایجاد کند./854/202/ب2

ارسال نظرات