۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۴۲۳۳۶
استاد تفسیر حوزه علمیه خواهران مشهد:

سختیهای امر به معروف و نهی از منکر را باید به جان خرید

استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با بیان اینکه متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است، گفت: این کار، سختی دارد، ما باید با الگوگیری از پیامبر اکرم(ص) که در راه رسالت، سختیها را متحمل شدند، سختیهای این مسیر را به جان بخریم.
امر به معروف امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم احمدی پارسا، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، امروز در نشست تفسیر که در حسینیه معین الضعفا در مؤسسه شمیم خانواده برگزار شد به تفسیر آیات سوره حجرات پرداخت.
 

وی به ارزش و اهمیت نماز اشاره و ابراز کرد: کسی که سر بر سجده می گذارد به پست ترین چیز سجده می کند و دیگر به خودش اجازه نمی دهد که برتری کند.
 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: زمانی که ما را، در خانه قبر می گذارند، فرزندان و آشنایان ما را تنها می گذارند و پست و عنوان به درد ما نمی خورد، در آن هنگام، آن صورت نورانی که به آن افتخار می کنیم، نماز و روزه ماست.
 

روزه ماه رمضان، یازده ماه دیگر را بیمه می کند
احمدی پارسا افزود: از ماه رمضان، زمان زیادی نمی گذرد، برخی افراد روزه خاص گرفتند و سعی کردند اعضا و جوارح آنها نیز روزه باشد. باید یک ماه رمضان را به گونه ای روزه بگیریم که یازده ماه دیگر را بیمه کند. باید به سمتی بروم که خدا راضی باشد.   

 

وی به عواقب نگاه کردن به نامحرم اشاره کرد و افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: إيّاكَ و النَّظرَةَ بعدَ النَّظرَةِ ؛ فإنَّ الاُولى لكَ و الثّانِيَةَ علَيكَ، از نگاهِ بعد از نگاه بپرهيز؛ زيرا نگاه اول از آنِ توست و نگاه دوم به زيان توست.»
 

نماز، روزه و انفاق خانه قبر را روشن می کند
احمدی پارسا افزود: خانه قبر ما تاریک است و انفاق، نماز، روزه و حج خانه قبر را روشن می کند. ما باید آن چیزی را که دوست داریم انفاق کنیم، خداوند در قرآن می فرماید: «لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ، هرگز به نيكوكارى نخواهيد رسيد تا از آنچه دوست داريد انفاق كنيد و از هر چه انفاق كنيد قطعا خدا بدان داناست.»

 

وی ابراز کرد: کمک کردن شما پنهانی باشد، به گونه ای که وقتی با دست راست صدقه می دهید، دست چپ شما متوجه نشود.
 

این استاد تفسیر حوزه علمیه خواهران مشهد اظهار کرد: از شیوه های مهم و مؤثر در امر به معروف و نهی از منکر، ابراز محبت و نرم خویی است. به گونه ای با طرف مقابل صحبت کنید که بتوانید او را جذب کنید تا حرف های شما تاثیر گذار باشد.
 

سختیهای امر به معروف و نهی از منکر را به جان بخرید
این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است این کار، سختی دارد. اگر شما به خانم بدحجاب تذکر دادید و برخورد تندی نشان داد، شما از کوره در نروید و واکنش تند نشان ندهید.

 

وی افزود: شما باید با الگوگیری از پیامبر اکرم(ص) در راه رسالت سختیها را متحمل شدند، سختیهای این مسیر را به جان بخرید. روزه داری هم سخت بود، اما پاداش آن زیباست؛ چرا که حضرت رسول اکرم(ص) می‌فرمایند: «الصوم جنه من النار؛ روزه سپری در مقابل آتش جهنم است.»
 

این محقق و پژوهشگر حوزوی ابراز کرد: رفتار شما به عنوان انسان متدین و با ایمان، خود امر به معروف است زمانی که شما، رفتار و اخلاقی صحیح داشته باشید، اطرافیان با دیدن رفتار شما درس می گیرند؛ بنابراین حفظ حجاب شما، خود نوعی امر به معروف است./202/1309/ب1

ارسال نظرات