۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۴۴۲۴۱۵
آيت الله نمازي در جمع اعضاي ستاد تفسير قرآن:

قرآن علاج همه دردها است/ دعواهای سیاسی برای رسیدن به پست و مقام است

نماينده ولي فقيه در كاشان قرآن را علاج همه دردها دانست و با اشاره به اينكه برنامه ريزيهاي قرآني به سود جوانان و جامعه است، گفت: جوانان ما اگر طعم شيرين قرآن را بچشند و از معرفت به قرآن لذت ببرند، هيچ چيز ديگري براي آنها در دنيايي‌كه جاذبه هاي فراواني فراهم شده است به جز قرآن جاذبه نخواهد داشت.
آيت الله عبدالنبي نمازي و اعضاي ستاد تفسير قرآن كاشان آیت الله نمازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، شنبه شب در جمع اعضاي ستاد تفسير قرآن اين شهرستان، با بيان اينكه اگر قرآن و عترت را از جهان هستي منها كنيم هيچ چيزي باقي نمي ماند، افزود: ما نيز در رابطه با انس و ارتباط و تأمل در آيات و تعمق در آيات و دقت در ظواهر قرآن فاصله زيادي داريم.

 

وي با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب كه دوران طاغوت تمام شد و حكومت اسلامي تشكيل شد و جنگ و دفاع مقدس و بازسازي كشور تمام شد و امروز زماني است كه بايد به سمت و سوي تمدن اسلامي حركت كنيم، گفت: تمدن اسلامي براي مردم و حتي نخبگان روشن نشده است.

 

آيت الله نمازي اذعان داشت: معنا و مفهوم تمدن اسلامي اين است كه در جامعه اسلامي، نسبت به مسائل مادي و معنوي به كمال برسيم.

 

به گفته وي كمال در عرصه مادي بشر و در عرصه معنويت فقط در زمان ظهور امام زمان تحقق خواهد يافت چرا كه از عهده ما بر نمي آيد و از ما ساخته نيست.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان تأكيدكرد: در تمدن اسلامي هر چيزي بايد سرجايش خودش باشد و مسائل مادي و معنوي جابجا نشود و هر دو در تمامي بخش ها بايد در كنار يكديگر باشند تا جامعه اسلامي در اوج قرار داشته باشد.

 

آيت الله نمازي، با طرح اين سؤال كه با اين افرادي كه ما داريم آيا مي توانيم به تمدن اسلامي برسيم، ادامه داد: فيش هاي حقوقي، انتخابات مجلس، انتخابات خبرگان و انتخابات شوراي شهر، از مواردي است كه رسيدن به تمدن اسلامي را مشكل كرده است و تا رسيدن به تمدن اسلامي فاصله زيادي داريم.

 

وي افزود: مشخص نيست صندلي هاي رياست چه جاذبه هايي دارند كه انسان ها براي رسيدن به پست و مقام دست به هركاري مي زنند، از اين رو در تمدن اسلامي هيچ كس انگيزه مادي ندارد و همه خالص هستند و از رسيدن به پست و مقام و هر آنچه كه بوي دنيا و تعفن دنيا از آن استشمام شود فرار مي كنند.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان، خاطرنشان كرد: اگر امروز براي رسيدن به پست و مقام با يكديگر مسابقه داريم، اينها به دليل فاصله گرفتن ما از قرآن است و اين درحالي است كه اگر به جايي برسيم كه پست و مقام ها به مسؤولان كشور تحميل شود در آن زمان تمدن اسلامي تحقق خواهد يافت.

 

آيت الله نمازي، يادآور شد: زماني جامعه به تكامل خواهد رسيد كه اگر پست و مقامي به كسي پيشنهاد شد از خوف اينكه نتواند امانت الهي را انجام دهد گريه كند و يا اگر پست و مقامي را از كسي را گرفتند جشن بگيرد و از اينكه مسؤوليت از دوش او برداشته است خوشحال باشد.

 

به گفته وي، در جامعه اي كه به تكامل نرسيده باشد وقتي پست و مقامي به كسي داده مي‌شود جشن مي گيرند و اگر پستي و مقامي گرفته شود، گريان مي شود حتي اگر در خفا باشد.

 

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، گفت: همه دعواهاي گروه ها و احزاب و جناح هاي سياسي براي رسيدن به پست و مقام است نه اينكه براي رسيدن به خدا باشد.

 

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه اگر جلسات تفسير قرآن كم رونق است براي اين است كه از قرآن و بركات قرآن غافل هستيم، گفت: تا زماني كه فرصت ها را در اختيار داريم از آن غافل هستيم اما وقتي فرصت ها را از دست مي دهيم افسوس مي خوريم.

 

وي، رجوع به قرآن را علاج همه دردها دانست و با اشاره به اينكه برنامه ريزي هاي قرآني به سود جوانان و جامعه است، گفت: جوانان ما اگر طعم شيرين قرآن را بچشند و از معرفت به قرآن لذت ببرند هيچ چيز ديگري براي آنها در دنيايي كه جاذبه هاي فراواني فراهم شده است به جز قرآن جاذبه نخواهد داشت.

 

به گفته وي، بايد ظرفيت هاي موجود را شناسايي و از حداقل ظرفيت ها حداكثر استفاده را داشت و آسيب ها و تهديدها را شناسايي و موانع توسعه كار فرهنگي را از پيش رو برداريم.

 

آيت الله نمازي با تأكيد براينكه از هيچ چيزي به غير از وقتي كه صرف قرآن و فقه مي كنم لذت نمي برم، اذعان داشت: احساس مي كنم مابقي وقت من در ديدار ها و رفت و آمدها تلف مي شود.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان، تنها دلخوشي خود در كاشان را برگزاري جلسات تفسير قرآن و درس فقه دانست و اظهار اميدواري كرد توفيق كرسي حوزه را داشته باشد.

 

وي با بيان اينكه هرجواني را كه بتوانيد جذب جلسات تفسير قرآن كنيد و پيام هاي آيه هاي تفسير را بيان كنند انگيزه ها افزايش خواهد يافت، اذعان داشت: تعداد نفرات در جلسات تفسير و درس فقه تأثيري ندارد و يك نفر و يا يكصد نفر باشند براي من تفاوتي ندارد.

 

آيت الله نمازي اظهار اميدواري كرد بتواند دو دوره تفسير  قرآن را، يكي عربي و تخصصي براي طلاب و حوزه و ديگري فارسي و عمومي براي همه افراد جامعه بنويسد.

 

لازم به ذكر است، درسهاي تفسير قرآن آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه دركاشان، از 26 تيرماه سال 86  از حسينيه حضرت علي اكبر(ع) كاشان آغاز شد و در ادامه مسجد صادقيه، مسجد اعظم كرسي و اكنون سيصد و هفتمين جلسه تفسير قرآن ايشان دوشنبه هفته گذشته در مسجد حضرت قائم(عج) كاشان برگزارشد و تاكنون 4 جلد از تفسير قرآن ايشان به چاپ رسيده و جلد پنجم نيز آماده شده است./201/1307/ب1

ارسال نظرات