۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۴۲۴۷۵
صفایی‌فر:

آثار برگزیده جشنواره ضد استکباری امسال به اکران عمومی گذاشته می‌شود

دبیر اجرایی جشنواره ضد استکباری گفت: امسال تصمیم بر این است که پس از برگزاری جشنواره آثار برگزیده به اکران عمومی در بیاید.
ضد استکبار

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، محسن صفایی‌فر دبیر جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری ظهر امروز در نشست خبری دومین جشنواره ضد استکباری شعر، موسیقی و سرود که در حسینیه هنر برگزار شد با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی ضد استکباری برای پر کردن خلأ این هنر به وجود آمده است، اظهار داشت: در این دوره ما شاهد ارسال آثار در زمینه موسیقی حماسی و انقلابی هستیم.

 

وی ادامه داد: جشنواره امسال در تاریخ 25 تا 27 مرداد در تالار اندیشه برگزار می‌شود، در شب اول شعرهای ضد استکباری رونمایی خواهد شد که در حدود 290 اثر در زمینه طنز، کودک، انتقادی.... ارسال شده است، در شب اول شاعر لبنانی مهمان ویژه مراسم است، در همین شب از زنده‌یاد حمید سبزواری پدر شعر انقلاب نیز یاد شده و جوایز به نام ایشان اهدا می‌شود.

 

صفایی‌فر با بیان اینکه شب دوم مراسم متعلق به هنر موسیقی است خاطرنشان کرد: در این شب از دو خواننده ترکمنی که سازنده موسیقی مقامی ضد آمریکایی هستند دعوت خواهیم کرد، همچنین ویکتور خارا هنرمند شیلی که در زمینه کودتا شیلی و نقد بی عدالتی دولت موسیقی زیادی ساخته نیز دعوت به عمل آمده است.

 

دبیر اجرایی جشنواره ضد استکباری با شاره به اینکه در شب سوم سروده‌های ضد استکباری به نمایش گذاشته می‌شود، تصریح کرد: در این شب ما گروه سرود جهرم را خواهیم داشت که در زمان جنگ تمام اعضای این گروه شهید شده‌اند و امروز به یاد آنها این گرود سرود برنامه اجرا می‌کند، در کنار مراسم رونمایی از یک اثر که به صورت لوح فشرده نیز در آمده است را داریم.

 

وی افزود: در جشنواره امسال هنرمند 13 ساله خواننده و شاعر خانم نوجوان را نیز داریم، برای نخستین بار در جشنواره امسال اثر موسیقی طنز را خواهیم داشت، در حوزه موسیقی آثار مقامی و رپ دیده می‌شود، همچنین امسال تصمیم بر این است که پس از برگزاری جشنواره آثار برگزیده به اکران عمومی در بیاید.

 

صفایی‌فر با بیان اینکه تصمیم داریم در طول سال در روزهایی چون 9 دی، 16آذر، 9 اردیبهشت، 13 آبان ... و روزهایی که اتفاقات ضد استکباری در کشور رخ داده آثار را اجرا کنیم ابراز داشت: تنوع آثار از شهرهای مختلف کشور بوده است و تلاش داریم که در موقعیتهای مختلف از این آثار استفاده کنیم، در جشنواره امسال پر کارترین هنرمند حامد زمانی با 12 اثر است.

 

دبیر اجرایی جشنواره ضد استکباری با اشاره به اینکه در طول این سالها توجه به این جشنواره از سوی مسؤولان کم بوده است یادآور شد: ما از صدا و سیما انتظار بیشتری داشتیم تا در کنار دستگاه‌های دولتی آثار موسیقی انقلابی و ضد استکباری بیشتری تولید و عرضه شود، ما خوشحال می‌شویم که جشنواره ما مورد نقد و تحلیل نیز قرار بگیرد و فضاهای اجرایی بیشتری را ببینند.

 

وی گفت: امیدواریم بتوانیم آثار خود را در سطح جهانی نیز ببینیم و خوانندگان و دیگر هنرمندان را در جشنواره‌های بعدی در مراسم داشته باشیم، تصمیم ما بر این است که در دوره بعدی همبستگی‌ها بین هنرمندان در سطح جهانی بیشتر شود و آنها را نیز در این جشنواره داشته باشیم.

 

در ادامه این مراسم اسفندیار قره‌باغی دبیر جشنواره ضد استکباری با اشاره به اینکه صدا و سیما در اجرا و تهیه برنامه بسیار ضعیف عمل می‌کند اظهار داشت: واقعیت این است که کسی دیگر تلویزیون ما را تماشا نمی‌کند چون سفره صدا و سیما فقط دارای نون خشک است و این در حالی است که سفره تلویزیون خارجی‌ها پر از غذاهای رنگین است.

 

وی ادامه داد: دشمن برای رسانه خود خرج زیادی می‌کند، شبکه‌ای همچون manoto از طریق پولهای ارسالی اسرائیل حمایت می‌شود وگرنه یک شبکه با 24 ساعت زمان پخش برنامه بدون حمایت نمی‌تواند کار کند.

 

دبیر جشنواره ضد استکباری در پایان گفت: جوانان ما باید در بین خودشان از طریق شعر، موسیقی، سینما، عکاسی و... به آن درجه از آگاهی برسند که اساتید خودشان راحت‌تر بتوانند آموزش را در زمینه‌های مختلف انجام دهند./202/816/ب1

ارسال نظرات