۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۴۲۴۹۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان مطرح کرد؛

ارتقای کیفی فعالیت رسانه ها نیازمند توجه به آموزش و پژوهش

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان کار خبرنگاری را دمیدن روح حرکت در بستر جامعه عنوان کرد و گفت: در راستای ارتقای کیفی فعالیت رسانه ها باید توجه به آموزش و پژوهش بیشتر شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حمیدرضا حنان، ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن شهید آوینی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار، گفت: کار خبرنگاری دمیدن روح حرکت در بستر جامعه است.

 

وی با بیان این که اگر حرفه خبرنگاری نباشد جامعه ساکت و راکد است، افزود: خبرنگار روح حرکت و تحول را در جامعه ایجاد می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه بحث آموزش و پژوهش در رسانه را لازمه کار خبرنگاران دانست و بیان کرد: آموزش و پژوهش در حرفه خبرنگاری نقش بسزایی در امر کیفیت دارد.

 

وی تأثیر آموزش و پژوهش را تأثیری بی بدیل خواند و گفت: در استان لرستان زمینه های لازم فراهم شده است و انتظار می رود خبرنگاران از این فرصت ها استفاده کنند.

 

حجت الاسلام حنان تأسیس دانشکده فرهنگ و هنر و راه اندازی رشته خبرنگاری در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان را فرصتی برای ارتقای فعالیت پژوهشی و آموزشی رسانه ها بیان کرد.

 

وی تصریح کرد: راه اندازی رشته خبرنگاری در این دانشگاه با هدف کیفی سازی نشریات محلی و ارتقای کیفیت رسانه ها صورت گرفته است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه با بیان این که خبرنگاری شغل انبیاء است، یادآور شد: خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی و پرداختن به مسائل جامعه رسالت خطیری بر دوش دارند.

 

وی خبرنگاری را یک رسته و رشته عنوان کرد و تأکید داشت: برای بالا بردن و ارتقای کیفی یک رسانه مدیر مسؤول نمی تواند یک خبرنگار باشد و باید جایگاه ها رعایت شود.

 

حجت الاسلام حنان در پایان خاطرنشان کرد: مرز بین تخریب و نقد از سوی خبرنگار باید رعایت شود و خدمات دولت به خوبی برای مردم جامعه انعکاس داده شود./9459/202/ب2

ارسال نظرات