۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۴۲۴۹۶
مسؤول جشنهاي مردمي دهه كرامت در استان سمنان:

زندگی امام رضا نوعی جهاد مستمر بوده است

مسؤول جشنهاي مردمي دهه كرامت در استان سمنان گفت: زندگی امام رضا(ع) نوعی جهاد مستمر بوده است و باید الگوی سبک زندگی ما شیعیان آن حضرت باشد.
کاروان زیر سایه خورشید در استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا از سمنان، حجت الاسلام حسنعلي عربي در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران با تبريك ايام الله دهه كرامت ضمن تأكيد بر بهره گيري از كرامات اين دهه با بيان اينكه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) عمر پربرکت خود وقف جهاد در راه اعتلای دین کردند، اظهار داشت: امسال شعار جشنهاي مردمي زيرسايه خورشيد اين است كه امام رضا(ع) الگوي هميشگي ما در زندگي جهادي است.

 

وي از مهم ترين ابعاد برنامه هاي اين جشنها را با محوريت دستگيري از نيازمندان جامعه با تأسي از زندگي هشتمين اختر تابناك عصمت و طهارت عنوان كرد و گفت:‌ يكي از ديگر اهداف برگزاري برنامه هاي معنوي جشن هاي زير سايه خورشيد با حضور كاروانيان حرم مطهر رضوي ترويج و اشاعه فرهنگ زيارت از راه دور است.

 

حجت الاسلام عربي با اشاره به حضور كاروانهاي حرم رضوي در سراسر كشور و همچنين در بيش از 10 كشور دنیا خاطرنشان کرد:‌ اين كاروانيان حامل پيام رضوي به عموم مردم هستند و بي شك با سفربه هر شهر، روستا،استان و كشوري عطر معنويت آستان مقدس علي ابن موسي الرضا را با حضور خود مي پراكنند.

 

وي با اشاره به حضور دو كاروان حرم مطهر رضوي از روز 17 مردادماه در استان سمنان اظهار داشت: هر يك از اين دو كاروان را يك مبلغ؛‌ يك نفر مداح،‌دو نفر عضو كاروان و يك نفر مسئول كاروان همراهي مي كند.

 

مسؤول جشنهاي مردمي دهه كرامت در سمنان بيان داشت: دامغان ‌نخستين مقصد اين كاروان 9 نفر در مدت زمان حضور 16 روزه شان در استان است كه در اولين گامشان صبح امروز به عطرافشاني مزار شهداي اين شهرستان پرداختند.

 

حجت الاسلام عربي اظهار داشت: كاروان حرم رضوي روزهاي 17 و 18 مرداد ماه در دامغان، 19 و 20 مردادماه در ميامي و شاهرود، 21 در گرمسار و آرادان، 22در مهديشهر، 23 در سمنان به مدت دو روز و 24 در آخرين مقصد حضور خود در شهرستان سرخه حضور خواهند يافت.

 

وي با اشاره به برنامه هاي متنوع و معنوي و اخلاقي  كه در سرفصل برنامه هاي جشنهاي زيرسايه خورشيد است، گفت: حضور كاروانهاي حرم رضوي در مناطق محروم، ديدار با مسؤولان، كارآفرينان، خانواده هاي معظم شهد، حضور در بيمارستانها و عيادت از بيماران، حضور در يكي از مراكز نگهداري ايتام و كودكان بي سرپرست، حضور در بقاع متبركه استان و نشست صميمي با خدام، حضور در مراكز اصلاح و تربيت، عطرافشاني مزار شهدا، ديدار با منتخبين تشكلهاي دانش آموزي، ديدار با كاركنان ادارات از جمله برنامه هايي است كه در قالب جشن هاي مردمي زيرسايه خورشيد با حضور كاروانيان حرم رضوي در سراسر استان برگزار خواهد شد./977/203/ب3

ارسال نظرات