۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۴۲۵۰۷
عضو کمسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

تلاش برای برآورده کردن خواسته های خبرنگاران از وظایف مسؤولان است/ اعتماد سازی لازمه کار خبرنگاری

نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تلاش برای برآورده کردن خواسته های خبرنگاران را از وظایف مسؤولان دانست و گفت: خبرنگاران قشر پرتلاش و خستگی ناپذیر جامعه هستند.
اردشیر نوریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، اردشیر نوریان، نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در بازدید از حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از جنبه‌ های تأثیر‌گذاری فرهنگ و هنر در امر تعلیم و تربیت است، افزود: گسترش فرهنگ و هنر و فعالیت ‌های فرهنگی در جامعه منجر به وسعت دید و جهان ‌بینی مردم و پرهیز از سطحی ‌نگری و در نتیجه بروز توسعه متوازن می‌شود.

 

نوریان با تأکید بر اینکه  تاکنون در فرهنگ و هنر ایران زمین آن گونه که بایسته و شایسته است و به قدر لزوم کار زیر بنایی نشده است، ابراز داشت: این در حالی است که با هنر متعهدانه یک هنرمند می ‌تواند مشکلات و نقاط قوت و ضعف یک جامعه را گوشزد کند و زمینه ساز توجه و رفع معضلات اجتماعی جامعه شود.

 

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مدیران فرهنگی و هنری جامعه باید خود نیز با نگاه فرهنگی و هنرمندانه مأنوس و آگاهی کاملی نسبت به این مقوله داشته باشند که متأسفانه در برخی موارد شاهد آن هستیم که اینگونه نیست و این خود سبب درجا زدن در مقوله فرهنگ و هنر می‌شود.

 

وی تصریح کرد: هنر را باید از دولتی بودن خارج و با اعتماد به مردم در دل نهادهای مدنی ریشه ‌دار کرد و با راه ‌اندازی کانونهای مدنی و خود جوش زمینه را برای رشد هر چه سریع‌تر فرهنگ و هنر در جامعه فراهم آورد.

 

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری با وجود بودجه اندک تولیدات قابل قبولی داشته و تولیدات این حوزه در زمینه ‌های موسیقی، ادبیات، فیلم و تجسمی بسیار اثر گذار بوده است که امیدواریم در آینده توجه ویژه‌تری به این سازمان فرهنگی هنری شود.

 

وی در ادامه با گرامی داشت روز خبرنگار، تلاش برای برآورده کردن خواسته های خبرنگاران را از وظایف مسؤولان دانست و گفت: خبرنگاران قشر پرتلاش و خستگی ناپذیر جامعه هستند.

 

نوریان خبرنگاران را افرادی تیز بین و زحمت کش دانست و افزود: خبرنگاران باید هیچ سوژه ای را از دست ندهد و به موقع اخبار و اطلاعات را به گوش مردم برسانند.

 

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قشر خبرنگار قشری کم درآمد هستند که باید توجه ویژه ای به آنان شود.

 

نوریان رعایت اصل بی طرفی را از وظایف خبرنگاران عنوان کرد و گفت: یک خبرنگار باید قلمش صداقت داشته باشد و بدون طرفداری از گروه و جناحی اخبار خود را منتشر کند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه اعتماد سازی باید رأس کار خبرنگاران قرار گیرد، ابراز داشت: مردم امروز به دنبال واقعیتها هستند و از هر فضایی برای رصد اخبار استفاده می کنند./202/9457/ب1

ارسال نظرات