۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۴۴۲۵۱۲

حفظ ۲۳ جزء قرآن شرط ورود به یک حوزه علمیه

حجت الاسلام سمیعیان با بیان اینکه فقط در دوره تثبیت تنها ملاک، سطح علمی طلبه نیست، گفت: همانطور که از اسم دوره مشخص است اگر طلاب از این مرحله آزمایشی موفق بیرون بیایند می توانند وارد حوزه شوند این از اهمیت بالایی برخوردار است، البته موفق بودنشان فقط در مباحث علمی نیست بلکه مسائل اخلاقی، اعتقادی و سیاسی طلاب باید ارزیابی شود.
سمیعیان

حجت الاسلام مصطفی سمیعیان، مدیر مدرسه علمیه امام علی بن موسی الرضا(ع) قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آغاز دوره تثبیت داوطلبان ورودی حوزه‌های علمیه گفت: همان گونه که از اسم دوره مشخص است اگر طلاب از این مرحله آزمایشی موفق بیرون بیایند می توانند وارد حوزه شوند این از اهمیت بالایی برخوردار است، البته موفق بودنشان فقط در مباحث علمی نیست بلکه مسائل اخلاقی، اعتقادی و سیاسی طلاب باید ارزیابی شود و در پایان این دوره باتوجه به اینکه معاونت پذیرش حوزه های علمیه طبق جدولی خاص برای دوره تثبیت برنامه‌هایی پیش بینی کرده است، مدارس علمیه باید طبق آن عمل کنند و مدرسه امام علی بن موسی الرضا(ع) هم سعی می کند طبق همین جدول به خوبی عمل کند؛ اما در کنار آن برنامه ها و کلاس هایی برای آشنایی بیشتر طلاب با مدرسه  و کادر مدرسه با طلاب تحت عنوان آداب طلبگی برگزار می کنیم.

 

وی یکی از شروط پذیرش مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) را حفظ بودن حداقل 23 جزء قرآن کریم برشمرد و افزود: با توجه به شرط مدرسه مبنی بر حفظ بودن حداقل 23 جزء قرآن، آنچه که درخواست ما به مرکز حوزه های علمیه  به عنوان نامه معرفی داده شده است 25 نفر بوده و تاکنون نزدیک به 20 نفر حافظین کل قرآن کریم به مدرسه معرفی شده اند، اما طبق اظهار معاونت پذیرش حوزه های علمیه این تعداد به 30 نفر افزایش خواهد یافت، البته تا کنون حافظین اجزاء در مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) پذیرفته نشده اند و جواب مثبتی برای پذیرش دریافت نکرده اند.

 

حجت الاسلام سمیعیان در پاسخ به سوال ثمره دوره تثبیت چیست، تصریح کرد: دوره تثبیت و اختبار چندسالی است که در مدارس علمیه اجرایی شده و حتی اگر حوزه علمیه هم این برنامه را نداشت با توجه به تجربه های قبلی که داشتیم برای ارزیابی بهتر طلاب سال تحصیلی جدید را زودتر آغاز می کردیم و بسیار دوره خوب و مفیدی است که مکمل دوره میثاق طلبگی به شمار می رود و هرآنچه که در این دوره از طلبه ها ارزیابی کرده ایم تا پایان 6سال سطح چگونگی تعامل با طلبه را به خوبی متوجه شده ایم و دریافتیم که طلبه ها برای پیشرفت در چه زمینه هایی مستعد هستند و چه امکاناتی را برای آن ها باید فراهم کنیم.

 

مدیر مدرسه علمیه امام علی بن موسی الرضا(ع) در بخش پایانی این گفت و گو اهمیت طلاب مدرسه خود را همانند فرزندان خود دانست و گفت: هر داوطلبی که قدم به حوزه می گذارد با حضور خودش قلب امام زمان(عج) را خشنود می کند و مایه افتخار ما خادمین آن هاست که بتوانیم در خدمت طلابی باشیم که با انگیزه های بالا و علاقه وافر به مکتب و مذهب اسلام آمده اند تحصیل کنند بنابراین هرچه چارچوب طلبگی را بیشتر رعایت کنند ما خودرا بیشتر خادم آنها می دانیم./874/ت302/س

ارسال نظرات