۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۴۲۵۲۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ولایت فقیه میزان جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ولایت فقیه میزان جامعه اسلامی است، گفت: تلاش می‌کنم در مسؤولیت نمایندگی ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی همواره ذیل ولایت و زینت رهبری باشم.
حجت الاسلام یعقوبی - شورای اداری خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای اداری استان که به‌ منظور معارفه وی به‌ عنوان نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی خود به‌ منظور همکاری و هماهنگی در راستای ارتقا و اعتلای نظام اسلامی در تمام بخش‌ها را اعلام می‌کنم.

 

وی با بیان اینکه پذیرش مسؤولیت در نظام اسلامی به‌ مثابه باری است که بر روی دوش انسان گذاشته می‌شود، افزود: امیدوارم شانه‌های ضعیف من بتوانند این بار عظیم را به دوش بکشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: تمام تلاش خود را می‌کنم تا همیشه ذیل محور ولایت و زینت رهبری بوده و به آنچه مورد پسند خداوند و رهبری است، عمل کنم.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ولایت فقیه میزان جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: ما در جامعه دینی معیار داریم و باید با نگاه به آن معیار خلوص خود را تنظیم کنیم؛ ازاین‌رو همه باید با میزان ولایت فقیه سنجیده شوند.

 

وی همچنین با گرامیداشت دهه کرامت، اضافه کرد: باید به پیام‌های ولایت توجه داشته و به آنها عمل کنیم؛ چراکه ما از نعمت ولایت برخوردار بوده و کارهای ما با این میزان سنجیده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از آیت‌الله مهمان‌نواز، امام جمعه سابق بجنورد و نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری نیز به دلیل بیش از نیم‌قرن فعالیت دینی و انقلابی در این خطه قدردانی کرد و گفت: این عالم بزرگوار عمر خود را در راه خدمت به اسلام و نظام و انقلاب صرف کرده است.

 

وی ادامه داد: آیت‌الله مهمان‌نواز خدمات زیادی را به جامعه و نظام اسلامی کرده‌اند؛ به‌ گونه‌ای که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران رژیم ستم‌شاهی، در مبارزات انقلابی علیه این رژیم پیشگام بود و پس از انقلاب نیز بیش از سه دهه در این خطه خدمت خالصانه و صادقانه کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: اخیراً که خدمت رهبر معظم انقلاب حضور یافته بودم، رهبری بر تکریم و اعزاز نیروهای انقلاب تأکید و سفارش داشتند که آیت‌الله مهمان‌نواز یکی از این ذخیره‌های انقلاب و نظام اسلامی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب به‌ صورت ویژه سلام گرمی خدمت آیت‌الله مهمان‌نواز داشتند که سلام رهبری را به این عالم بزرگوار ابلاغ می‌کنم.

 

گفتنی است، امروز در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی، مراسم معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی به‌ عنوان نخستین نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب به نمایندگی از دفتر رهبری، حکم حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی به‌عنوان نخستین نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی را به وی تقدیم کرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات