۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۴۲۵۲۷
با حضور آیت الله موسوی جزایری صورت گرفت؛

افتتاح نخستین یادواره شهدای مسجد آیت الله جزایری

نخستین یادواره شهدای مسجد آیت الله جزایری با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان و اقشار گوناگون مردم در اهواز برگزار شد.
یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین یادواره شهدای مسجد آیت الله جزایری که در برگیرنده 116 شهید این مسجد است،با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، مسؤولان استانی، مردم شهیدپرور خوزستان و خانواده های شهدا برگزار شد.

 

براین اساس یادواره مزبور دربرگیرنده 116 شهید این مسجد در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که در این میان 2 شهید مربوط به دوران انقلاب اسلامی و دیگر شهدای بزرگوار متعلق به دوران هشت سال جنگ تحمیلی هستند.

 

از 116 شهید مسجد آیت الله جزیاری؛ یازده شهید از فرماندهان و سرداران جنگ تحمیلی، هشت شهید از قراء قرآن و مداحان اهل بیت(ع)، دوازده شهید از اساتید دانشگاه، پنج شهید از طلاب علوم دینی، هشت شهید از قشر دانشجو، دو شهید از قشر خبرنگار و نیز سه ورزشکار شهید، یک شهید ارشد جهاد سازندگی(مهندسی جنگ) و سی و پنج شهید دانش آموز در نبرد با رژیم بعثی عراق به درجه شهادت نائل آمدند.

 

در ادامه آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه شهدای مسجد آیت الله جزایری گفت: روز خبرنگار را به همه خبرنگاران متعهد تبریک و توفیق روزافزون آن ­ها را از خداوند متعال خواستار هستم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به سه خبرنگار شهید استان خوزستان و شهرستان اهواز شهیدان احمد غدیریان، احمد سگوندی و غلامرضا رهبر خاطرنشان کرد: این شهیدان بزرگوار به مسجد آیت الله جزایری تعلق داشتند و نمایشگاه حاضر در راستای معرفی شهدا این مسجد تهیه شده و مقدمه ای برای برگزاری یادواره شهدای این مسجد در اسفندماه ماه خواهد بود.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه یادواره شهدای مسجد آیت الله جزایری در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار خواهد شد، افزود: این مسجد 116 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد که هر کدام از این شهیدان ستاره فروزانی بودند که آسمان کشورمان را نورانی کردند و ما مفتخر هستیم که در سفره آن­ها نشسته ایم.

 

آیت الله موسوی جزایری در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این نمایشگاه و دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای یادواره شهدای مسجد آیت الله جزایری موفق باشد و از همه دوستان پیگیر این مسأله همچون آقایان مسرتی و کرمانشاهی که تحت اشراف آیت الله حسن زاده هستند، قدردانی می کنم./9456/202/ب3

ارسال نظرات