۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۴۲۵۴۹
امام جمعه اردبیل:

رسانه ها مرزبانان واقعی اعتقادات و ارزش ها در جامعه هستند

امام جمعه اردبیل رسانه ها را مرزبانان واقعی اعتقادات و ارزش ها در جامعه دانست و گفت: اصحاب مطبوعات باید با حریت، ارج و قیمت خود را بدانند و خود را ارزان نفروشند.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل ظهر امروز در دیدار با جمعی از خبرنگاران استان به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به مسؤولیت مقدس خبرنگاران، خاطرنشان کرد: خبرنگاران با ذهن، قلب و عواطف مردم سر و کار دارند.

 

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در جامعه، افزود: خبرنگاران باید با چشم تیزبین به مسائل پرداخته و نباید در این باره از کسی واهمه داشته باشند.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر لزوم وجود حریت در شغل خبرنگاری، تصریح کرد: یک خبرنگار واقعی باید از رفاه‌طلبی دوری کرده و در بیان حقیقت‌ها و روشنگری به طور کامل فعال باشد و این صحیح نیست که فرآیند کپی برای خبرگزاری‌ها به یک روش تبدیل شود، بلکه باید رسانه به دنبال بیان مشکلات و دغدغه‌های مردم بوده و آن‌ها را پیگیری کند.

 

آیت الله عاملی با تأکید بر لزوم وجود قلم های پرسشگر در جامعه، بیان داشت: اگر یک جامعه دارای قلم‌های انتقادی و پرسش‌گر نباشد، قطعا یک نظام قانون‌مند و پاسخگو را نمی‌توانیم ببینیم و این در حالی است که بسیاری از مشکلات جامعه به وسیله مطبوعات و قلم‌های انتقاد‌گر برطرف می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: بسیاری از خبرنگاران مشکلات معیشتی دارند که دولت و مسؤولان باید به این موضوع توجه داشته باشند و در راستای حل مشکلات خبرنگاران تلاش کنند.

 

وی افزود: اگر خبرنگاران با نیازمندی‌ های ابتدایی مانند بیمه مواجه باشند، قطعا نمی‌توانند رسالت عظیم خود را در جهت آگاهی بخشی به جامعه انجام دهند که باید شأن و جایگاه خبرنگاران به صورت مناسب حفظ شده و در جامعه دارای احترام باشند.

 

آیت الله عاملی مطبوعات را پاسبانان و مرزبانان مدنیت در جامعه دانست و گفت: اصحاب مطبوعات باید ارج و قیمت خود را بدانند و خود را ارزان نفروشند.

 

امام جمعه اردبیل ادامه داد: اگر فضای سالم کاری در حوزه مطبوعات و رسانه حاکم شود، اتقادات سازنده سبب بهبود وضعیت جامعه می شود.

 

وی افزود: توان تخصصی خبرنگاران باید افزایش یابد، نوشته ها و اخبار باید دارای عمق باشد تا مخاطب با مطالعه آن علاوه بر بهره مندی از مطالب آن نسبت به مطالعه ادامه خبر ترغیب شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بزرگترین مسؤولیت خبرنگار را اصلاح ذهن ها در جامعه دانست و گفت: مراسم روز خبرنگار بهترین فرصت برای بیان انتظارات خبرنگاران از مسؤولان است./937/202/ب2

ارسال نظرات