۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۴۲۵۶۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

پرهیز از غوغاسالاری ضامن توسعه فرهنگی و سیاسی جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که اهداف توسعه بدون یک جریان رسانه ای مؤثر نمی تواند تحقق یابد، گفت: پرهیز از غوغاسالاری به طور قطع متضمن رشد و توسعه فرهنگی و سیاسی جامعه است.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز با حضور در دفتر استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در دولت یازدهم نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه بیش از پیش نمود یافته و در این راستا برنامه های متعددی پیش‌بینی شده که در سطوح مختلف در حال اجرا است.
وی با بیان این‌که رویکرد دولت تدبیر و امید گسترش گفتمان فرهنگی و فضای نقد سازنده است، خاطرنشان کرد: دولت در سطوح مختلف ثابت کرده که اهل نقد و نقدپذیری است و در برابر نقدهای تند و تیز، تحمل عالمانه و سازنده دارد و از غوغاسالاری به شدت پرهیز می کند و این رفتار به طور قطع متضمن رشد و توسعه فرهنگی و سیاسی و توسعه در بخش های دیگر است.
محمدپور با تأکید بر این‌که رویکرد دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد فضای باز رسانه ای و فراهم کردن امکان ورود تمامی علاقه‌مندان به کار رسانه ای است، افزود: البته در این میان برای ساماندهی رسانه های کشور تمهیدات متعددی نیز تدارک دیده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: این طرح در حال حاضر در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان است که بر اساس آن 13 شاخص اصلی برای ارائه مجوزهای لازم برای خبرنگاران تعیین شده است و از تمامی خبرنگاران استان درخواست داریم در این سامانه ثبت نام و وضعیت شغلی خود را مشخص کنند.
وی تأکید کرد: ساماندهی کار خبری و جریان رسانه ای در استان و کیفی سازی در کنار افزایش کمی تعداد رسانه ها جزء رویکردهای اساسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی است و برای تحقق آن برنامه های متعددی در وزارت و استان در حال انجام است.
محمدپور توجه به کیفی سازی رسانه ها، سامان دهی رسانه ها، آموزش های تخصصی و انجام پژوهش های عمقی را از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عنوان کرد و با تأکید بر اهمیت کار خبری و تبیین آن در افکار عمومی، تصریح کرد: آنچه مسلم است؛ نقش خبرنگاران در توسعه فرهنگی و اجتماعی بی بدیل است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که ضرورت های کار خبری باید به شکل حرفه ای پیش رود تا خبرنگاران بتوانند رسالت عظیم خود را عملی کنند، گفت: خبرنگاران مهمترین مؤلفه بشری یعنی آگاهی بخشی را بر عهده دارند و این امر اهمیت این حرفه را مضاعف می کند.
وی با اشاره به اینکه خبرنگاری کاری دقیق، ظریف، سنگین و پرمشقت است، گفت: به میزانی که خبرنگاران به رسالت اصلی خود یعنی آگاهی بخشی و بصیرت دهی نزدیک می شوند، کارهایشان سنگین تر و سخت تر می شود، اگر کار خبری و رسانه ای اتفاق نیفتد، به معنی واقعی کلمه ما در موضوع توسعه دچار آسیب خواهیم شد و اهداف توسعه بدون یک جریان رسانه ای مؤثر نمی تواند تحقق یابد.
محمدپور خاطرنشان کرد: بدون ایجاد فضای نقد و تحمل نقد، امکان این‌که راه های رشد و تعالی را سیر کنیم وجود نخواهد داشت، از سوی دیگر باید دانست که انتقاد بایستی منصفانه و با ارائه راهکارهای لازم همراه باشد، در غیر این صورت حب و بغض های شخصی در چنین مسائلی دخیل خواهند شد./935/202/ب2

 

ارسال نظرات