۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۴۲۵۶۶
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

کار انبیاء الهی هم خبررسانی و اطلاع رسانی بود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه خبرنگاران در شغل انبیاء و اولیاء(ع) هستند، گفت: در واقعً اگر بخواهیم با استفاده از آیات قرآن و اصطلاحات رسانه‌ها کار انبیاء را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم، به این نتیجه خواهیم رسید که کار انبیاء الهی هم خبررسانی و اطلاع رسانی بود.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در آئین پاسداشت از روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران صدا و سیمای مرکز قزوین که در صدا و سیمای مرکز قزوین برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار و دهه کرامت، اظهار کرد: اقدامات امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی (ع) با عبور از سه خطه‌ جغرافیایی منطقه ما و اطلاع‌رسانی در خصوص اسلام ناب، در راستای کار خبرنگاری بود.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیث سلسلة الذهب، تصریح کرد: امام رضا(ع) فرموده‌اند کلمه توحید لا اله الا الله دژ و حصار محکم من است که هر کسی آن را بگوید، داخل حصار من شده و هر کس داخل قلعه و حصار من شود، از عذاب من در امان است و حضرت سپس فرمودند اما در صورتی که به شرط‌های آن عمل شود، و من یکی از آن شرط‌ها هستم و حضرت با این بیان ولایت و توحید را به هم پیوند زدند.

 

 امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: متأسفانه امروز برخی‌ها با افراط و تفریط‌ها و به نام ولایتی که معلوم نیست ریشه در کجا دارد، به آشوب و جنگ مذهبی دامن می‌زنند و به نام توحید با خاندان پیغمبر(ص) دشمنی می‌کنند از این رو خبرنگاران باید به این معنا توجه جدی داشته باشند.

 

کار انبیاء الهی هم خبررسانی و اطلاع رسانی بود

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه خبرنگاران در شغل انبیاء و اولیاء(ع) هستند، گفت: در واقعً اگر بخواهیم با استفاده از آیات قرآن و اصطلاحات رسانه‌ها کار انبیاء را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم، به این نتیجه خواهیم رسید که کار انبیاء الهی هم خبررسانی و اطلاع رسانی بود.

 

 وی اظهار کرد: خداوند به پیغمبر می‌گوید درباره خبر بزرگ، اطلاع رسانی کن و رسول‌الله هم در این راستا خبر بزرگ را قیامت و ولایت امام علی(ع) معرفی می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی درخصوص سلسله ائمه اطهار(ع) مهمترین خبری است که عالم باید از آن آگاهی پیدا کند و تا بارش باران آیه آیه وحی بر قلب کویری اهل عالم نبارد و تابش انوار ولایت اولیاء خدا تحقق پیدا نکند، روی آسایش و امنیت را در دنیا نخواهیم دید.

 

رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین در ادامه افزود: کاری که امروز اصحاب رسانه و خبرنگاران انجام می‌دهند، طلبه‌ها و مردم پیش از انقلاب انجام می‌دادند و اعلامیه‌های امام(ره) را در شهرهای مختلف توزیع می‌کردند و به اطلاع مردم می‌رساندند و در این مسیر جان خودشان را به مخاطره می‌انداختند.

 

 وی با اشاره‌ به اهمیت و نقش خبرنگاران در دوران هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در جبهه‌های جنگ آنهایی که رزمنده بودند هم به اندازه خبرنگاران در معرض خطر، تیررس گلوله‌ها و ترکش‌ها قرار نمی‌گرفتند.

 

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه ما خبرنگاران گمنام زیادی داشته‌ایم، ابراز کرد: امروز هم آنهایی که چشم و گوش نظام در مقابل شرارت‌های اهل نفاق، در مقابل متعدیان به بیت المال، امنیت نظام، حقوق مردم و جایگاه دین هستند و در حفظ و حراست دین از ارزش‌های انقلاب و میراث شهیدان تلاش می‌کنند، خبرنگار هستند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه همانگونه که امام خمینی‌(ره) فرمودند معلمی شغل انبیاء است، اگر امروز هم حضور داشتند خبرنگاری را هم شغل انبیاء معرفی می‌کردند، اظهار کرد: بیانات امام(ره) برگرفته از آیات قرآن بود و سلیقه‌ای که از ایشان سراغ داریم اگر امروز در جمع ما حضور داشتند خبرنگاری را هم شغل انبیاء معرفی می‌کردند.

 

اهمیت خبر به میزان اثرگذاری آن است

وی با اشاره به چند خبر از خبرهایی که در قرآن آمده تصریح کرد: خداوند آنهایی را که همه دل مشغولی‌شان همین زمین است را خسارت‌مندترین آدمها معرفی کرده، از این رو اگر دقت کنیم اهمیت خبر به میزان اثرگذاری آن است و چه خبری بالاتر از این که انسان ویژگیهای خسارت‌مندترین آدم‌ها را از خداوند متعال بشنود و از آن آگاهی یابد.

 

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عدالت‌خواهی را یکی از کارهای انبیاء معرفی کرد و گفت: باید رسانه‌ها از همه توان و امکانات‌شان برای اجرای عدالت استفاده کنند تا در راستای اهداف ائمه اطهار قرار بگیریم.

 

 وی در پایان گفت: توجه و حفظ امنیت ملی و اعتماد عمومی، دعوت به معنویت و یاد خدا، جلوگیری از القائات شیطانی و غیر واقعی از دیگر وظایف خبرنگاران است./873/202/ب3

ارسال نظرات