۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۴۲۵۷۹
امام جمعه سنقر:

اعتماد مردم، بالاترین سرمایه برای یک خبرنگار است

امام جمعه سنقر با اشاره به اینکه خبرنگاری یک وظیفه و رسالت بسیار خطیر است، گفت: اعتماد مردم به رساننده خبر بالاترین سرمایه برای یک خبرنگار است.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری

حجت الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تبریک به مناسبت روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی، بیان داشت: خبرنگاری یک وظیفه و رسالت بسیار خطیر است، زیرا خبرنگار با تلاش خود در صدد است تا خبر را به سمع و نظر مردم برساند و قطعا هر چقدر خبر از قابلیت خوبی برخوردار باشد سازنده تر خواهد بود.

امام جمعه سنقر تصریح کرد: اخبار باید امنیت آور باشد تا بتواند مانع ناامنی شده و سد راه نقشه های دشمن باشد و فهم و آگاهی مردم را بالا ببرد، خبری که مردمان خفته را از خواب بیدار کرده و آن ها را متحد و یکپارچه سازد قابلیت و ارزش بالایی پیدا می کند.
این مسؤول اظهار داشت: خبر معتبر، رساننده آن خبر را هم ارزشمند می سازد یعنی به رساننده آن خبر ارزش و اعتبار مضاعفی می بخشد و جایگاه بیشتری در بین مردم پیدا خواهد کرد.

امام جمعه سنقر ابراز داشت: اعتماد مردم به رساننده خبر بالاترین سرمایه برای یک خبرنگار است، از این رو خبرنگاران عزیز باید به این امر مهم اهتمام ورزیده و به سادگی از کنار آن عبور نکنند.

وی در ادامه افزود: در بین خبرگزاری ها و خبرنگاران، رسانه ها و خبرنگاران حوزوی قطعا رسالت سنگینی دارند چرا که از طرفی باید خبرهای حوزه را به سمع و نظر حوزویان رسانده و هم رسالت حوزویان را متذکر شوند و هم اینکه در این دنیای امروزی رسالت خود را در عرصه جهانی و پیام خفته را به جهانیان برساند و آن شهد شیرین کلام اهل بیت(ع) را به سمع و نظر تشنگان معارف برساند.

حجت الاسلام برقراری با بیان حدیثی از امام رضا(ع) که فرمود «فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا؛ اگر مردم زیبایی سخن ما را می دانستند از ما پیروی می کردند»، بیان داشت: قطعا خبرگزاری رسا با آن پیام رسای حوزوی خود می تواند شهد شیرین کلام اهل بیت(ع) را به سمع و نظر جهانیان برساند و می تواند با نشر و ترویج معارف حقه اهل بیت(ع) در جهت پیاده سازی فرهنگ عظیم مهدویت به فضل پروردگار زمینه ساز ظهور بقیة الله اعظم در روی زمین باشد.

امام جمعه سنقر اظهار داشت: قطعا کار فرهنگی نیاز مبرم به اطلاع رسانی و تبلیغ دارد تا سراسر جهان از اخبار حوزوی که نشأت گرفته از علوم اهل بیت(ع) است آگاه و بهره مند شوند.

این مسؤول اظهار داشت: یکی از آفت های رسانه نشر اکاذیب است، تشویش اذهان عمومی متشنج کردن جامعه را به همراه دارد، ایجاد کینه در جامعه، آدرس غلط دادن به مسؤولان و مردم بخشی دیگر از آفت های رسانه ای به شمار می رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر چقدر قلم و بیان از طهارت برخوردار باشد جامعه از آسیب های رسانه ای و خبری به دور خواهد ماند، رسانه ها باید هم خود از فسق به دور باشند و هم از فاسقان پرهیز کرده و به تعبیر بزرگان نه بیراهه بروند و نه راه را بر کسی ببندد./967/302/ب2

ارسال نظرات