۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۴۴۲۶۱۴
همزمان با دهه کرامت؛

پاسخگویی به سوالات شرعی زائران رضوی شبانه روزی می شود

همزمان با دهه کرامت، جهت رفاه حال زائران و مجاوران، خدمات پاسخگویی به سؤالات شرعی و دینی زائران رضوی به صورت شبانه روزی انجام می شود.
پاسخگویی به سوالات شرعی زائران حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با دهه کرامت، با توجه تشرف میلیونی زائر به حرم مطهر رضوی خدمات پاسخگویی به سؤالات شرعی و دینی زائران به صورت شبانه روزی است.

 

خدمات پاسخگویی به سؤالات دینی به صورت شبانه روزی است تا زائران رضوی هر زمان که احساس نیاز به دانستن حکمی شرعی پیدا کردند، از این خدمات بهره مند شوند.

 

پاسخگویی به سؤالات دینی به سه طریق دفاتر پاسخگویی به سوالات شرعی در اماکن متبرکه، سامانه تلفنی 32020 و سامانه پیامکی30002020 ارائه می شود.

 

براساس این گزارش، در ایام دهه کرامت احکام بین الصلاتین در 100 وعده نمازجماعت بیان می شود.

 

گفتنی است، تبیین احکام مرتبط با بانوان از سوی کارشناسان احکام حرم مطهر رضوی، برقراری حلقه های معرفت و سخنرانی از بخشهای جلسات ویژه خواهران تحت عنوان «درسایه سار رضوان» است که در دو نوبت در رواق دارالحکمه برگزار می شود.

 

«آثار وبرکات زیارت امام رضا(ع)» شامل برآورده شدن حاجات و بخشایش گناهان، «نظافت و پاکیزگی»، «حقیقت ایمان»، «مردم دوستی» و «صدقه و انفاق» از دیدگاه امام رضا(ع)  پیش از ظهر ساعت11:35 ویژه خواهران تبیین می شود.

 

نشستهای ویژه خواهران بعد از نماز ظهر و عصر در رواق دارالحکمه نیز دایر می شود که تبیین «دختران امروز، مادران فردا»، «آثار وبرکات زیارت حضرت معصومه»، «حجاب و الگوپذیري :نماد ولایت» از موضوعات مورد بررسی در این نوبت است.

 

موضوعات «تهاجم فرهنگی و ترویج بی بند و باري»، «آسیب شناسی زیارت امام رضا در جامعه امروز» و «جلوه هاي قرآن در زندگی امام رضا(ع)» از دیگر موضوعاتی است که در دهه کرامت به آنها پرداخته می شود.

 

کارشناسان این نشستها سرکارخانمها اله دادي، موسوی، کاشی، خاکبان، میرحسینی، خسروی، حیدزاده از استادان حوزه علمیه خواهران و دانشگاهها هستند.

 

همچنین خواهران می توانند در نشستهای پرسش و پاسخ چهره به چهره اعتقادی که در رواقها و سایر اماکن متبرکه رضوی دایر می شود، به اقتضای حضور در حرم رضوی شرکت کنند.

 

یادآور می شود، از نخستین روز ماه ذیقعده، مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) تا دهمین روز ذیقعده که مصادف با سالروز میلاد امام مهربانی ها؛ امام رضا(ع) است، دهه کرامت نامیده می شود./203/1308/ب1

ارسال نظرات