۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۴۲۶۲۰
گزارش رسا از نخستین روز حضور کاروان زیر سایه خورشید در صد دروازه؛

استشمام شمیم روحانی حرم عالم آل محمد در جای جای شهرستان دامغان

خادمان حرم مطهر عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، حاملان پرچم سبز گنبد تابناک شمس الشموس در نخستین روز از حضور خود در شهرستان دامغان با حضور در جمع مردم ولایتمدار این شهرستان و برنامه‌های معنوی متنوع جای جای این شهرستان را آکنده از شمیم روحانی حرم یار کردند.
گروه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، کاروان زیر سایه خورشید در قالب دو گروه از خادمان حرم سلطان سریر ارتضاء حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در نخستین گام از سفر هشت‌روزه خود به استان سمنان میهمان مردم شهید پرور دیار دارالمؤمنین دامغان شدند و در گلزار شهدای فردوس رضا(ع) این شهرستان مورد استقبال عالمان و روحانیان و مسؤولان این شهرستان قرار گرفتند.

 

خادمان بارگاه سراسر نور امام رضا(ع) در طلیعه ویژه برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان دامغان باحضور برمزار عاملان و رهروان راستین مکتب اهل بیت(ع) لاله‌های جاودان میهن اسلامی، ذکر فاتحه و نثار شاخه‌های گل، یاد و خاطره 630 شهید والامقام این دیار و شهدای گمنام مدفون در دامغان را گرامی داشته، آنان را به زیارت پرچم حرم سلطان طوس میهمان کردند.

 

علی اصغر مجد فرماندار دامغان در این مراسم با تبریک فرارسیدن دهه مبارکه کرامت و تقدیر از حضور معنوی کاروان زیر سایه خورشید خادمان حرم رضوی در این شهرستان اظهار داشت: مردم دامغان سالانه میزبان بیش از 20 میلیون زائر بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) هستند و این فیض بزرگ را نعمتی سرشار از معنویت می دانند و می کوشند میزبان شایسته ای برای زائران امام مهربانی باشند.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان مجموعه برنامه های جشنواره زیر سایه خورشید را از بهترین راهکارهای فرهنگی نشر سیره و فرهنگ ناب رضوی عنوان و تصریح کرد: این آیین سراسر نور آثار فرهنگی ماندگار و مؤثری در سطح جامعه دارد و فرصت مغتنمی برای عاشقان زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است.

 

خادمان حرم میهمان مدافع حرم

خادمان حرم رضوی مسافران کاروان زیر سایه خورشید در دومین گام از برنامه‌های روز نخست حضور خود در شهرستان دامغان همراه با پرچم متبرک حرم ثامن الحجج(ع) به دیدار خانواده سومین شهید مدافع حرم این شهرستان، شهید "سعید علیزاده برمی" رفتند و ضمن دیدار با مادر و خانواده این پاسدار رشید اسلام با آرمان‌های مدافعان حرم اهل بیت(ع) تجدید میثاق کردند.   

 

حجت‌الاسلام مهدی زحمتکش نماینده آستان قدس رضوی و روحانی کاروان زیر سایه خورشید در این دیدار که با حضور فرماندار، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی دامغان برگزار شد، شهدای مدافع حرم را عاملان حقیقی اصلی ترین پیام سیره علی بن موسی الرضا(ع) عنوان کرد.

 

وی در تشریح چهار محور اصلی اهداف کاروانهای زیر سایه خورشید در دهه مبارکه کرامت گفت: تبیین اهمیت و فضیلت زیارت حضرت امام رضا(ع) و باز کردن باب زیارت از راه دور آن حضرت برای مشتاقان فرهنگ اهل بیت و تعمیق فرهنگ جهاد به عنوان محور اصلی زندگی پربرکت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که شهدای مدافع حرم به حقیقت عامل به آن هستند از جمله این اهداف است.

 

حجت‌الاسلام زحمتکش با طلب شفاعت از شهدای والامقام مدافع حرم برشمردن مراحل ایمان حقیقی شامل باور قلبی، اقرار به زبان و عمل به حقیقت ایمان، خاطر نشان کرد: شهدای مدافع حرم پیمان قلبی ناگسستنی با خدای خود داشتند و روح ایمان بی شک در وجود آنان تبلوری الهی دارد.

 

خادمان بارگاه امام مهربانیها که پیش از مراجعت به منزل پدریشهید والامقام مدافع حرم سعید علیزاده بر مزار مطهر او نیز حضور یافته بودند در این دیدار خاطراتی از زندگی کوتاه اما پربار این لاله سرافراز را از زبان مادر بزرگوار وی استماع کرده و سپس همراه با مسؤولان این شهرستان به دیدار خانواده شهیدان قریب بلوک رفتند.

 

پرچم بارگاه امام رضا بربالین دردمندان و ملتمسین دعا

کاروان زیر سایه خورشید در ادامه برنامه‌های روز نخست خود در شهر دامغان، عطر حرم سلطان طوس، صفای زیارت مضجع شریف امام مهربانیها و پرچم متبرک آستان پرنور امام هشتم(ع) را با خود به بیمارستان ولایت این شهرستان بردند تا دل‌های دردمند بیماران این مرکزپر از نور و امید گردد.

 

خادمان حرم حضرت ثامن الحجج(ع) و حاملان پرچم گنبد زرین آن امام همام با حضور بر بالین بیماران بخش‌های اطفال، اورژانس، داخلی و جراحی بیمارستان ولایت شهرستان دامغان ضمن دادن فرصت گرانبها زیارت امام رضا(ع) از راه دور، موجی از معنویت و عطر فرهنگ ناب و شفا بخش اهل بیت را در فضای این مرکز بهداشتی درمانی پراکندند.

 

بوی اسپند و صوت ذکر و ثنا، عاشقان میزبان بیرق سبز رضا

استقبال مردم ولایتمدار شهر دامغان از خادمان حرم امام رضا(ع) و حاملان پرچم متبرک حرم آن امام رئوف از میدان امام خمینی(ره) تا آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد(ع) این شهرستان و زیارت عاشقانه این پرچم گرامی از سوی زن و مرد و پیر و جوان از دیگر ویژه برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در دامغان بود.

 

غبارروبی ضریح مطهر امامزادگان جعفر و محمد دامغان با حضور خادمان حرم رضوی

خادمان بارگاه منور امام هشتم و مسافران کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان دامغان طی آیینی با حضور امام جمعه، فرماندار، رییس اداره اوقاف و امور خیریه، نماینده ولی فقیه در سپاه، مسؤول دفتر نماینده این شهرستان و جمعی از خادمان آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد(ع)، ضریح و مضجع مطهر این دو امامزاده واجب التعظیم را در فضایی مملو از معنویت عطر افشانی و غبارروبی کردند.

 

 

به گزارش خبرنگار رسا شرکت در جشن بزرگ دهه کرامت در صحن مقدس امامزادگان جعفر و محمد(ع) شهرستان دامغان و مداحی و مولودی خوانی ویژه برنامه پایانی نخستین روز از حضور کاروان زیر سایه در شهر دامغان بود.

شایان ذکر است، دیدار با زندانیان ندامتگاه دامغان، برخی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و زیر مجموعه اداره بهزیستی این شهرستان و حضور در جشن دهه کرامت که از سوی نمایندگی آستان قدس رضوی در دامغان به میزبانی مسجد جامع این شهر برگزار خواهد شد از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای دومین روز حضور گروه نخست کاروان زیر سایه خورشید در شهر دامغان است./504/977/ب1

ارسال نظرات