۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۴۴۲۶۲۹
استاندار آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار؛

تخریب دولت از سوی رسانه های داخلی پسندیده نظام نیست/ امانتداری اساس کار خبرنگاری است

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تخریب دولت مدتی است که از سوی رسانه ها کلید خورده است، گفت:در شرایطی که دشمن می خواهد نظام را به ناکارآمدی متهم کند، مطالب برخی رسانه ها موجب تغذیه فکری آنها می شود که این امر پسندیده نیست.
رسانه ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی شب گذشته در آیین گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: حرفه خبرنگاری و ثبت وقایع به لحاظ سختی کار قابل مقایسه با بسیاری از مشاغل نیست.


وی رعایت امانتداری را اساس کار خبرنگاری عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه هر خبرنگار از زاویه دید خود وقایع را نقل می کند اما این نباید اصل موضوع را به حاشیه کشانده و سبب گزارش اخبار کذب شود.


سعادت در ادامه به شرایط جمهوری اسلامی ایران و تلاش صهیونیسم بین الملل و به ویژه رسانه های بیگانه برای ضعیف جلوه دادن عملکرد 37 ساله انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: در شرایطی که دشمن می خواهد نظام را به ناکارآمدی متهم کند، مطالب برخی رسانه ها موجب تغذیه فکری آنها می شود که این امر پسندیده نیست.


استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: تخریب دولت مدتی است که از سوی رسانه ها کلید خورده است، این امانتداری نیست.


وی مطبوعات را ابزاری برای نظارت بر عملکرد دولت یاد کرد و گفت: رسانه ها باید ذره بین و شفاف باشند اما این شفاف سازی نباید توأم با دخل و تصرف در امور باشد.


سعادت گفت: در فقه شیعه مبحثی به عنوان علم رجال مطرح است که در آن روایات و احادیث از سوی متخصصان بررسی می شوند تا مشخص شود که از منابع اصلی و منبع وحی تحریف نشده باشد، پس از بررسی ثقه و یا تحریف شدن روایت اعلام می شود.


وی با اشاره به ضرورت رعایت انصاف و عدالت در نگارش اخبار، گفت: خبرنگار اگر اعتقاد به خدا دارد و دیندار است باید خیانت در امانت نکند و اگر دیندار نیست آزادگی کند و از نوشتن مطالب کذب خودداری کند.


استاندار آذربایجان غربی به سفر ریاست جمهور و هیأت دولت به آذربایجان غربی اشاره کرد و با تشکر از تلاش خبرنگاران برای پوشش اخبار سفر، گفت: در این سفر هم سعی شد با انتشار اخبار و تصاویری رییس جمهور را تخریب کنند، رییس جمهور با مردم فاصله ندارد، اگر کسانی می خواهند فاصله ای را گزارش کنند، همان افرادی هستند که امانتداری نمی کنند.


وی با اشاره به آیات قرآن کریم، یادآور شد: اقدامات و آثار آن در دفتر اعمال انسان ثبت می شود، بنابراین اگر کار خبطی انجام داده باشیم آثار سوء آن تا روز قیامت در پرونده اعمال ما ثبت و ضبط خواهد شد.


سعادت ابراز کرد: امیدواریم در شرایط سخت که دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام است، جزء کسانی نباشیم که با دشمن همراهی می کنند، البته این موضوع به معنای عدم طرح نواقصات و لاپوشانی ناکارآمدی ها نیست، چرا که اثرات این امر در آینده زمینه ساز ناکارآمدی نظام می شود.


وی در پایان امانتداری را یک اصل در حرفه خبرنگاری برشمرد که در صورت بی توجهی به این موضوع آثار مخربی برای جامعه خواهد داشت.

 

گفتنی است، آیین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، رییس سازمان برنامه و بودجه استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آرذبایجان غربی، شهردار و فرماندار ارومیه، رییس خانه مطبوعات استان و جمعی از خبرنگاران، اصحاب رسانه و اساتید علوم ارتباطات استان در سالن غذاخوری غدیر ارومیه برگزار شد.

 

در این مراسم هانیه زینالی، خبرنگار خبرگزاری رسا آذربایجان غربی به همراه چند تن از خبرنگاران دیگر رسانه های جمعی به نمایندگی از تمامی خبرنگاران در حضور مسؤولان تجلیل شدند./936/202/ب2

ارسال نظرات