۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۴۲۶۳۹
رییس خانه مطبوعات آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی ظرفیت برگزاری جشنواره های مطبوعاتی فراملی را دارد

رییس خانه مطبوعات آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی به لحاظ هم مرزی با سه کشور خارجی عراق، ترکیه و جمهوری نخجوان می تواند جشنواره‌ های مطبوعاتی را در سطح فراملی برگزار کند که توجه به این مهم می‌تواند ظرفیت استان را بیش از پیش افزایش دهد.
رییس خانه مطبوعات آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، جواد زاهدی، رییس خانه مطبوعات آذربایجان غربی شب گذشته در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در مجتمع رفاهی غدیر ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: نخستین ثبت کنندگان تاریخ و تاریخ نویسان خبرنگار بودند که مباحث دوران خود را به صورت مکتوب برای آیندگان ثبت می‌کردند، بنابراین زمینه اصلی خبرنگاری از مباحث اجتماعی برمی خیزد و اصولاً در یک جامعه قوی نمی‌توان خبرنگار ضعیف جست و جو کرد.


وی در ادامه به تشریح عملکرد خانه مطبوعات پرداخت و گفت: این تشکل صنفی به هفتمین دوره مدیریت خود در طول 14 سال رسیده است و با وجود مشکلات متعدد، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف، برگزرای سالانه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با همکاری سازمانها و ادارت مختلف را در کارنامه خود دارد.


زاهدی گفت: در این 7 دوره هیأت مدیره های خانه مطبوعات مسؤولیت برگزاری برنامه‌های مختلف را بر عهده داشتند و در این میان برنامه‌ها و درخواست‌هایی وجود دارد که خانه مطبوعات با توجه به ماهیتش آن‌ها را انجام می‌دهد.


وی با بیان اینکه منابع و حمایت‌های مالی خانه مطبوعات آذربایجان غربی بسیار محدود است، تصریح کرد: این منابع مالی نمی‌تواند هزینه‌های خود سازمان را تأمین کند، اما خوشبختانه سال گذشته خانه مطبوعات استان صاحب ساختمان مستقل شده ولی این به تنهایی کافی نیست و این تشکل مجموعه نیازمند توجه بیش از پیش مسؤولان استانی است.


رییس خانه مطبوعات آذربایجان غربی اظهار کرد: این استان با توجه به داشتن سه مرز مشترک با کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان می‌تواند جشنواره‌های مطبوعاتی را در سطح فراملی برگزار کند که توجه به این مهم می‌تواند ظرفیت استان را بیش از پیش افزایش دهد.

 

وی گفت: از 280 نفر خبرنگار فعال در استان آذربایجان غربی 120 نفر عضو خانه مطبوعات استان هستند و درصدد هستیم که نمایندگی‌های خانه مطبوعات در  شهرستان‌های 17 گانه استان آذربایجان غربی را افزایش دهیم.

 

زاهدی اظهار داشت: امسال سه برنامه به مناسبت روز خبرنگار در سطح شهرستان ارومیه برگزار شده است که افتتاح نمایشگاه و جشنواره عکس خبری، مسابقه عکس سفر ریاست جمهوری و برگزاری مسابقه فوتسال خبرنگاران از جمله آنها است.


در ادامه این مراسم قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی برای تجهیز خانه مطبوعات آذربایجان غربی تا پایان سال جاری قول مساعدت داد./936/203/ب2

ارسال نظرات