۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۴۲۷۵۶
معاون فرهنگی اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی:

امامزادگان استان آذربایجان‌شرقی تکریم می‌شوند

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی از برگزاری 15 برنامه متنوع در راستای تکریم امامزادگان و جشن رضوی در برخی از شهرهای استان خبر داد.
امامزاده امامزادگان

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که همزمان با دهه کرامت و روز تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه ویژه‌برنامه‌های مختلف تدارک دیده شده است، اظهار داشت: تکریم و تعظیم امامزادگان استان، بزرگداشت شعائر اسلامی است.


وی با اشاره به این‌که اغلب برنامه های جشن زیر سایه خورشید در استان با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود، ادامه داد: برخی از شهرستان‌های استان میزبان خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) و پرچم متبرک به حرم هشتمین اختبر تابناک در استان خواهند شد.


حجت‌الاسلام مشهوری با بیان این‌که مردم شهرهای تبریز، سراب، بستان‌آباد، هشترود، میانه و مراغه میزبان پرچم بارگان ملکوتی هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت خواهند بود، خاطرنشان کرد: برای حضور خادمان در برخی از برنامه‌ها نیز اقداماتی شده است.


وی با اشاره به این‌که شاخص‌ترین برنامه تکریم امامزادگان در آستان مقدس سیدمحمد(ع) کججانی برگزار خواهد شد، گفت: ویژه این برنامه معنوی فردا سه‌شنبه، 19 مرداد با حضور مدیرکل اداره کل اوقاف و امورخیریه استان و همچنین مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان با دعوت از عموم مردم مؤمن و متدین تبریز برای شرکت در این برنامه، خاطرنشان کرد: تجلیل از خیرین واقف، تلاوت قرآن، تواشیح، سخنرانی در مورد عظمت امامزادگان و همچنین سفره ضیافت احسان از دیگر برنامه های جنبی این همایش معنوی خواهد بود.


حجت‌الاسلام مشهوری در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح‌های عمرانی مختلف در سراسر استان با هدف توسعه صحن و سرای امامزادگان شاخص آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: از تمامی ظرفیت های موجود برای تحقق توصیه رهبری که فرمودند؛ «امامزادگان بایستی به قظب‌های فرهنگی تبدیل شوند»، استفاده خواهیم کرد.


وی با بیان این‌که امامزادگان و بقاع متبرکه استان مأمن و ملجأ عموم مردم متدین بوده و همه ساله میزبان خیل کثیری از گردشگران داخلی و خارجی هستند، گفت: بنای برخی از امامزادگان استان قدمت تاریخی قابل توجهی دارند که همین امر نشان از عمق ارادت دیرینه مردم نسبت به اولاد ائمه اطهار است./935/302/ب2

ارسال نظرات