۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۴۲۷۷۶
امام جمعه بهشهر:

امامزادگان پرچمدار حقانیت و فضلیت در جامعه اسلامی هستند

امام جمعه بهشهر امامزادگان را پرچمدار حقانیت و فضلیت در جامعه اسلامی معرفی کرد و با بیان این که باید بقاع متبرکه و قبور امامزادگان از غربت خارج شود و به محل زیارت و کسب معنویت مردم تبدیل شود، گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نور معنویت حاصل از این امامزادگان است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در همایش بزرگداشت امامزادگان مازندران در امامزاده یوسف بهشهر، افزود: اهل بیت(ع) دارای ارزش و جایگاه بزرگ هستند و در جامعه از ارزش بالایی برخوردارند که باید در ترویج ارزش ها تلاش کنند.

وی افزود: هیأت امناء و افرادی که خیرخواه و نیکوکار هستند از ارزش والایی در جامعه برخوردارند که باید عظمت اهل بیت(ع) و موقعیت الهی و نورانی این بزرگان دین را در جامعه ترویج کنند.

حجت الاسلام جباری خاطرنشان کرد: باید امامزادگان و عظمت آنها را بشناسیم و درک کنیم چرا که رشته وصل به مردم و خدا هستند که اساس عادت هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین  با تبریک ایام دهه کرامت بر ضرورت تبیین سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در جامعه تأکید کرد و گفت: باید وجود امام رضا(ع) و برکات ایشان نیز باید در جامعه بدرستی ترویج شود.

وی احیاء امامزادگان و بقاع متبرکه را از مهم ترین وظایف سازمان اوقاف دانست و خاطرنشان کرد: امامزادگان نور معنویت را در جامعه می پرورانند و به همین دلیل بهترین ظرفیت برای ترویج دین و ارزش های اسلامی در جامعه به شمار می روند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که شهدا، امامزادگان و نماز جمعه از یادگاران ارزشمند انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و استقرار نظام دینی شاهد تقویت جایگاه امامزادگان و احیاء قبور مبارک و مطهر آنها در جامعه هستیم.

وی با تأکید براین که امامزادگان باید به قطب نورانی فرهنگ در کشور تبدیل شوند، بیان داشت: احیاء امامزادگان و بقاع متبرکه موجب رشد و تعالی اسلام ناب خواهد شد.

امام جمعه بهشهر با اشاره به اهداف بلند امامزادگان، گفت: اعتقادات، حیات و ممات ما مدیون این امامزادگان بزرگوار است که مراجع عظام تقلید و به ویژه مقام معظم رهبری برای تبدیل این اماکن متبرکه به قطب فرهنگی تاکید دارند.

وی با بیان این که ارتقای معرفت مردم نسبت به منزلت و جایگاه امامزادگان بستر ساز بصیرت ولایی در جامعه خواهد بود، بیان داشت: تجلیل و تکریم از امامزادگان یک کار ارزشمند و ماندگاری است که باید در جامعه ما نهادینه شود.

حجت الاسلام جباری تکریم و تجلیل از مقام امامزادگان را تکریم و تجلیل از اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: امامزادگان نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن کریم در کشور شیعی و ولایی ایران اسلامی داشته است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که امامزادگان نعمتی الهی برای کشورمان هستند که ما قدردان این نعمت خواهیم بود، ادامه داد: ولایی بودن و معرفت مردم نسبت به احکام دینی، اسلام، اهل بیت(ع) و معارف ارزشمند دینی مدیون حضور امامزادگان در کشورمان است. 

امام جمعه بهشهر، امامزادگان را پرچمدار حقانیت و فضلیت در جامعه اسلامی معرفی کرد و با بیان این که باید بقاع متبرکه و قبور امامزادگان از غربت خارج شود و به محل زیارت و کسب معنویت مردم تبدیل شود، خاطرنشان کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نور معنویت حاصل از این امامزادگان است.

وی، بهترین وسیله تقرب را توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواند و تصریح کرد: فرهنگ اهل بيت(ع) به عنوان يک فرهنگ اصيل و نجات بخش است که با توسل به آن می توان به سعادت و تعالی حقیقی دست یافت.

حجت الاسلام جباری با بيان اين که تقويت روحيه اميد و نشاط معنوي از مهم‌ترين دستاوردهاي ترويج و تبيين فرهنگ اهل بيت(ع) در جامعه به شمار مي‌رود، اظهار داشت: نشر و گسترش فرهنگ اهل بيت(ع) گرايش جوانان به اهل‌ بيت(ع) و سلامت معنوي جامعه را تضمين مي‌کند.

وي با تأکيد بر اين که گسترش سيره ائمه اطهار و اهل ‌بيت(ع) بايد به يک دغدغه براي همه مسؤولان تبديل شود، افزود: مسؤولان و کارگزاران نظام بايد با نياز سنجي و شناسايي ذائقه فرهنگي جامعه در راستاي نشر و گسترش فرهنگ رضوي گام‌هاي ارزنده‌اي بردارند تا بتوانند در سايه همدلي و هماهنگي در اين زمينه برنامه‌ريزي کنند.

امام جمعه بهشهر با توجه به اهميت ترويج فرهنگ اهل بيت (ع) و قرآن کريم در جامعه تصريح کرد: فرهنگ اهل بيت (ع) و قرآن کريم را بايد در جامعه گسترش دهيم، خداي متعال فرصت را در اختيار انسان قرار مي دهد و اين انسان است که بايد از اين فرصت به دست آمده بهترين بهره را ببرد./1317/202/ب2

ارسال نظرات