۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۴۲۷۸۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

رسانه‌ها از حب و بغضهای شخصی و سیاسی در نقد عملکردها پرهیز کنند

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که از رسالتهای مهم خبرنگار نقد دلسوزانه و منصفانه مسؤولان و پرهیز از حاشیه است، گفت: خبرنگار باید برای رسیدن به خواسته به حق خود تلاش کند و رابطه ای صمیمانه با مردم و مسؤولان برخورد کند.
روز خبرنگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم نژاد، ریس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار امروز در آئین تجلیل از خبرنگاران در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار و تقدیر از تلاش اصحاب رسانه در عرصه روشنگری، تصریح کرد: خبرنگاران از طائفه ای هستند که نزد خدای متعال از ارج و منزلت خاصی برخوردارند و به خاطر این منزلت است که سوره ای را برای تجلیل از آنان قرار داده است.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در فضیلت رسانه و اهل قلم؛ بیان کرد: قلم یک دانشمند برتر از خون شهداست و اگر می خواهیم صاحبان قلمی باشیم که قلم ما دارای ارزش شود تا از مصادیق نویسندگانی باشیم که خدا قسم یاد کند نباید از این نکته غافل شد که صداقت و واقعیت را در نوشته های خود رعایت کنیم و از حق دور نشویم.

 

حجت الاسلام ابراهیم نژاد با بیان این‌که مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین است، افزود: ایشان با نگاه به مسائل کلان و جهانی هر آنچه را که درجهان اسلام می گذرد پدرانه برخورد می کند و به نصیحت می پردازد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به رسالت خبرنگار در زمینه های مختلف، اظهار داشت: خبرنگار باید در جمهوری اسلامی مثل نور بدرخشد و نباید نگاه حزبی خود را در نوشته های خودش دخالت دهد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار تاکید کرد: خبرنگار باید مردم را با فریضه امر به معروف و نهی از منکر آشنا کند و بتواند بستر عمل به این فریضه را در جامعه فراهم کند.

 

وی افزود: اصحاب رسانه باید به این نکته توجه داشته باشند که مسؤولان شهری بر اساس خون شهدا و ارزشهای نظام اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنند و اگر راه را به خطا رفته دلسوزانه به آنها تذکر دهد.

 

حجت الاسلام ابراهیم نژاد با بیان اینکه از رسالتهای مهم خبرنگار نقد دلسوزانه و منصفانه مسؤولان و پرهیز از حاشیه است، گفت: خبرنگار باید برای رسیدن به خواسته به حق خود تلاش کند و رابطه ای صمیمانه با مردم و مسؤولان برخورد کند.

 

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه باید به مسؤولانی که خطوط قرمز نظام اسلامی عبور میکنند تذکر دهند و هیچ وابستگی سیاسی به جناح های سیاسی نداشته باشد.

 

رییس اداره تبلیغات با تاکید بر اینکه خبرنگار باید از قلم خود در راه روشنگری استفاده کند، افزود: یکی از مهم ترین وظایف اهل رسانه این است که باید قداست قلم خود را حفظ کنند.

 

وی افزود: اگر شما خبرنگاران در عرصه روشنگری فعالیت نداشتید، نه فیش های نجومی برملا می شد و نه فسادهای دیگر برملا می‌گشت.

 

قلم خبرنگار باید در جهت تحقق حق و حقیقت و بر مسیر عدل و عدالت محوری باشد

 

حسین منفردی، سرپرست فرمانداری فریدونکنار نیز در امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، بیان کرد: ویژگی خبرنگاری این است که آنها از نیروهای پرتجریه، پرانرژی، ریسک پذیر و جوان پسند باشند.

 

وی با بیان اینکه در جامعه ما کارهای محوری و بنیادی را جوانان انجام داده اند، افزود: انقلاب ما به دست جوانان انجام شده و امید امام راحل به جوانان بود و به هشت سال دفاع مقدس، جوانان و توانمندی های این سرزمین افتخار می کنیم.

 

حسین منفردی اظهار داشت: رسانه و خبرنگار به عنوان چشم ناظر و شفاف ساز جامعه باید در همه صحنه ها حضور داشته باشد.

 

وی قدرت، ثروت و مقام را سه عامل ایجاد فساد دانست و خاطرنشان کرد: اگر بر این سه محور نظارت نباشد به یقین به فساد کشیده می شود.

 

سرپرست فرمانداری فریدونکنار بیان کرد: علاوه بر اینکه ناظر حقیقی انسان وجدان بیدار و تقوای الهی است اما خبرنگاران و رسانه ها به عنوان ناظر جامعه ایفای نقش می کنند.

 

وی با بیان اینکه اهمیت کار خبرنگاری به اندازه ای است که اگر کسی کارهای بزرگ را می پذیرد باید ریسک آن را بپذیرد، تصریح کرد: خبرنگاران که به عنوان ناظر جامعه هستند باید روحیه نقدپذیری و تحملشان بیش از دیگران باشد زیرا که خودشان نیز جزء نقادین محسوب می شوند.

 

منفردی با برشمردن تفاوت بین خبرنگار دینی و غیردینی، خاطرنشان کرد: تفاوت بین خبرنگار دیندار و ارزش محور با خبرنگاران غیر دینی است در آن است که قلم یک خبرنگار دیندار در جهت تحقق حق و حقیقت و بر مسیر عدل و عدالت محوری است.

 

وی ادامه داد: قلم یک خبرنگار دینی در پی این است تا آرامش را برای مردم خود به ارمغان آورد و نقش اساسی در توسعه جامعه و تکامل بشری دارد.

 

سرپرست فرمانداری فریدونکنار با بیان اینکه یکی از عوامل تحقق دموکراسی در جوامع پیشرفته اصحاب رسانه بودند، تصریح کرد: این اهمیت برای ما روشن است و براساس نقش بزرگی که اصحاب رسنه دارند بر خودم وظیفه دانستم با حضور دراین شهرستان اهمیت یک رسانه را تا حدودی به جایگاه اصلی خودش نزدیک کنم.

 

منفردی با تاکید بر اینکه قلم خبرنگار باید در راستای تحقق انسانیت باشد گفت: از نگاه دیگر اهمیت قلم افضلتر از آن است که در پی افراد و اشخاصی باشد که در پی منافع شخصی هستند.

 

وی با بیان اینکه در منابع دینی به نقدسازنده و منصفانه اشاره شده است، بیان کرد: ما در نگاه دینی نقد سوزنده نداریم و آنچه که هست نقد سازنده می باشد و باید ناظر به نقاط ضعف و قوت باشد.

 

سرپرست فرمانداری فریدونکنار افزود: اصحاب قلم معمولاً سعی دارند تا اگر انتقادی دارند فواید و ابعاد مثبت آن را ببینید و پس آز آن به ابعاد منفی اشاره ای داشته باشند تا بتوانند در راستای نجات بشری و تحقق حق و حقیقت حرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه ما با سیاه نمایی مخالفیم نه با نقد، تصریح کرد: کسی که سیاه نمایی می کند عینک بدبینی زده است و آنچه را که می بیند بد است در حالی که در این عالم هر چیزی مطلقاً خوب و مطلقا بد وجود ندارد.

 

منفردی با بیان اینکه خوشبختانه در فریدونکنار شاهد وحدت خوبی بین رسانه ها هستیم، عنوان داشت: رویکرد ما رویکرد همگرایی و هم افزایی است و در کنار هم باشیم و انرژی خود را خنثی نکنیم.

 

سرپرست فرمانداری فریدونکنار ادامه داد: اگر هدف ما مشترک و خدمت به مردم است باید در چارچوب برنامه تدبیر و امید از حق صحبت کنیم که هیچ اختلافی نداریم.

 

وی با بیان اینکه همه می توانند اهل شعار باشند، اما آن چیزی که مهم می باشد عمل کردن است، افزود: شعار دادن را همه می توانند ولی مردم نیازمند به عمل کردن و انسانهای وظیفه شناس هستند./950/201/ب3

ارسال نظرات