۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۴۲۷۸۳
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس:

غرض‌ورزی سبب بی اعتمادی جامعه و مردم به خبرنگار می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه خبرنگار باید آگاهی و بینش کافی را داشته باشد، گفت: صراحت و شفاف گویی و رفع ابهام در جامعه از ویژگیهای خبرنگاران است که باید با شجاعت و دوری از تعصب کاذب آن را در جامعه رواج دهند.
شکرالله دانش، معاون فرهنگي تبليغات اسلامي فارس

حجت الاسلام شکرالله دانش، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، گفت: لازمه یک خبرنگار خوب بودن داشتن مهارت لازم در انتخاب تیترهای مناسب است تا بتواند خبر را به‌خوبی انتقال دهد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار باید در کار خود بدون غرض باشد افزود: اگر چنانچه خبرنگاری مغرض باشد اعتماد جامعه و مردم را از دست خواهد داد.

حجت الاسلام دانش اظهار داشت: صراحت و شفاف گویی و رفع ابهام در جامعه از ویژگیهای خبرنگاران است که باید با شجاعت و دوری از تعصب کاذب آن را در جامعه رواج دهند.

وی بابیان این که خبرنگار باید امانت دار مردم و جامعه باشد تا بتواند اعتماد آنها را جلب کند، تأکید کرد:  فداکاری و خدمت به جامعه می‌تواند از عوامل موفقیت خبرنگار باشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس ادامه داد: مهم‌ترین عامل پویایی و شادابی جامعه فعال بودن خبرنگاران است و اگر خبرنگاری ابزار لازم را در کار خود نداشته باشد می‌تواند اخبار را به‌موقع به جامعه مخابره کند.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در طول ۸ سال دفاع مقدس تصریح کرد: امروز تاریخ و کشور ما مدیون مجاهدت آنها در عرصه خبری است که سبب پیشرفت علمی، مذهبی و تاریخی در جامعه و کشور شده است.

حجت الاسلام دانش تأکید کرد: خبرنگار باید به فنون خبری مسلط باشد تا بتواند از حوادث جامعه خبر صحیح والایش شده را به اطلاع جامعه برساند.

وی با بیان این که خبرنگاران باید قدر و منزلت کار خود را بدانند زیرا برگرفته از کار پیامبران الهی است، افزود: اگر جامعه‌ای بدون آگاهی و بی‌خبری شد این وظیفه خبرنگاران است که جامعه را نجات دهد زیرا متحمل ضررهای جبران ناپذیری خواهد شد.

حجت الاسلام دانش در پایان با تبریک روز خبرنگار به همه تلاشگران عرصه اطلاع رسانی خاطر نشان کرد: رسالت اصلی خبرنگار و هدف از خبر بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات جامعه است./302/919/ب1

ارسال نظرات