۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۴۴۲۸۳۹
آیت الله مجتهد شبستری مطرح کرد؛

ضرورت توجه رسانه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی/ رسانه ها در انعکاس اخبار واقعیت را بیان کنند

امام جمعه تبریز گفت: اقتصاد مقاومتی با توجه به شرایط کشور باید محقق شود و فرهنگ صرفه جویی به عنوان فرهنگ مصرف در جامعه نهادینه شود.
آیت الله مجتهد شبستری در آیین بزرگداشت روز خبرنگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در مرکز صدا و سیما استان با بیان اینکه اساس کار خبری بیان واقعیت و انعکاس حقیقی اخبار است، اظهار داشت: مبالغه در خبر اشتباه و مخالف با اخلاق خبری است.

وی با تأکید بر حفظ اخلاق خبرنگاری و انعکاس خبری، تصریح کرد: عدم تطابق تیتر با خبر، تحریف، افراط و تغییر واقعیت مخالف با اخلاق حرفه ای خبرنگاری است، استفاده از هر شیوه‌ای با هدف جذب خواننده امر اشتباه و مخالف اخلاق خبرنگاری است و باید رعایت شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اخبار باید متقن و به دور از تخریب و تضعیف باشد و انتقاد در فضای کشور با هدف پیشبرد مسائل کشور و به دور از تخریب صورت گیرد، ابراز داشت: انتقاد اگر دلسوزانه و ناصحانه باشد مؤثر و خوب است، اما اگر با هدف تخریب و تضعیف افراد صورت گیرد، امری ضد اخلاقی است.

وی با اشاره به شیوه رهبری در انتقاد از دولت، خاطرنشان کرد: انتقاد از دولت در کنار تأیید آن نشان از شیوه صحیح انتقاد بدونه غرض و تخریب است، رعایت عفت عمومی و تأکید بر حجاب، تهیه گزارش های دینی و مذهبی و بیان مشکلات مردم از دیگر موارد مورد اهمیت در کار خبرنگاری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی تیزبینی خبرنگار و لزوم آن در امر خبرنگاری، تحلیل و انعکاس مستند اخبار را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: خبرنگاران در مسائل داخلی و بین المللی نباید بر اساس برداشت ها و حدسیات خود خبر و تحلیل ارایه دهند بلکه باید مستند و بر مبنای واقعیات باشد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه کشور اسلامی ایران به برکت ولایت فقیه و رهبری های داهیانه امام خامنه ای در امنیت کامل به سر می برد، تصریح کرد: این اقتدار، امنیت و آرامش در میان آتش منطقه به برکت رهبر انقلاب است و رسانه ها باید در تبیین این امر تلاش کنند.

وی با تأکید بر توجه رسانه ها به امر اقتصاد مقاومتی و فضا سازی در تحقق این مسأله اساسی از صدا و سیما خواست تا به این امر توجه بیشتری داشته باشد، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی با توجه به شرایط کشور باید محقق شود و فرهنگ صرفه جویی به عنوان فرهنگ مصرف در جامعه نهادینه شود.

آیت الله مجتهد شبستری پرهیز از ترویج فرهنگ تجمل گرایی و اشرافی گری را از وظایف رسانه ها دانست و اظهار داشت: خبرنگار با عشق و همت و موجه با سختیها بسیار باید به دنبال ارتقای کشور و پیشرفت آن باشد، خبرنگاری شغل نیست بلکه عشق است./854/203/ب3

ارسال نظرات