۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۴۲۸۶۴
در دیدار اعضای بسیج رسانه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح شد؛

رسانه های انقلابی خون دل می خورند/ متهم شدن به افراطی گری و تندروی تا کجا

اخیرا تعدادی از جریانات رسانه ای با هدف تخریب رسانه های انقلاب و چهره های حزب اللهی در آذربایجان غربی ایجاد و ساماندهی شده است تا جایی که تعدادی از رسانه های محلی به طور رسمی به تریبون ضدانقلاب تبدیل شده و برخی مسؤولان به جای مقابله با این جریان رسانه ای، از آنها حمایت و پشتیبانی نیز می کنند.
رسانه انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، دیدار صمیمی اعضای بسیج رسانه با نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی به مناسبت روز خبرنگار در حالی در دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد که در هیچ یک از برنامه های گرامیداشت روز خبرنگار، خبرنگارها برای گفتن باید و نبایدها مجالی نیافته بودند.


فعالان رسانه ای استان در محافل خصوصی شان منتقد نحوه برگزاری برنامه های گرامیداشت روز خبرنگار از سوی مسؤولان بودند، چرا که در روز منسوب به خبرنگاران هم مسؤولان تریبون دار بودند و  فرصت و مجالی برای بازشدن قفل صندوقچه دل خبرنگاران از وضعیت معیشت و نبود بیمه گرفته تا قانون مطبوعات و شکایت و دادگاهی شدن برخی همکاران داده نشده بود.


بغض گلوی خبرنگاران و اصحاب رسانه البته رسانه های بسیجی و انقلابی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه شکست اما این بار هم دغدغه های صنفی شان را مطرح نکردند، نه از مشکلات معیشتی گفتند و نه از نبود بیمه بلکه از بی مهری مسؤولان نسبت به رسانه های انقلابی و حزب اللهی  گله کردند.


بعضشان از این بود که چون دغدغه نظام و انقلاب را دارند متهم به تندروی می شوند و با برچسب های سیاسی باید از پله های دادگاه بالا و پایین بروند!


انتقاد از پافشاری برخی جریانات رسانه ای برای تطهیر فتنه 88

متین منتظمی، سرپرست استانی پایگاه خبری آناج که در هفته های گذشته به عنوان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور نیز انتخاب شد، به عنوان نخستین نفر سفره دلش را گشود.


وی از ادامه پافشاری برخی از جریانات رسانه ای برای تطهیر جریان فتنه 88 انتقاد کرد و گفت: جریان رسانه ای انقلاب به دلیل حمایت برخی از شخصیت ها از رسانه های مقابل، خون دل می خورد.


منتظمی تصریح کرد: اخیرا تعدادی از جریانات رسانه ای با هدف تخریب رسانه های انقلاب و چهره های حزب اللهی در آذربایجان غربی ایجاد و ساماندهی شده است تا جایی که تعدادی از رسانه های محلی به طور رسمی به تریبون ضد انقلاب تبدیل شده و برخی مسؤولان به جای مقابله با این جریان رسانه ای، از آنها حمایت و پشتیبانی نیز می کنند.


وی گفت: نکته قابل تأمل اینکه مسؤولان در کنار بی توجهی به رسانه های ارزشی، با کلید واژه هایی همچون «نقد دولت، تخریب نظام است» سعی در مانع تراشی برای فعالیت رسانه های انقلابی دارند.


اتهام افراطی گری و تندروی به رسانه های انقلابی در آذربایجان غربی


محمد آقایارلو، مدیرمسؤول پایگاه خبری تحلیلی میللت نیز سخنانش را خطاب به نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اینگونه آغاز کرد: صحبت های من با شما نه صحبت های یک خبرنگار با یک امام جمعه بلکه درد و دل یک بسیجی با یک فرد انقلابی است.


وی ادامه داد: واقعیت این است که جریانات متقابل با جریان رسانه ای حزب الله، به اتکای منابع مالی جریانات قدرت، فرزندان رسانه ای انقلاب را به افراطی گری، تندروی و تحجر متهم کرده و در پی گوشه گیر کردن جریان مطالبه گر بسیج هستند.


آقایارلو از حجت الاسلام والمسلمین قریشی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان درخواست کرد با اعلام موضع درباره برخی اتفاقات سیاسی و اجتماعی در استان، از فشارهای وارده بر جریان رسانه ای انقلاب جلوگیری کرده و مسیر را برای فعالیت هرچه بیشتر رسانه های حزب الله هموار کنند.


سوء مدیریت عامل عملکرد ضعیف دستگاههای فرهنگی است
علیزاده، مدیرمسؤول روزنامه قرآنی آبشار نیز در این دیدار به رتبه 30 تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در کشور اشاره کرد و گفت: سایر نهادهای فرهنگی استان نیز دچار این وضعیت هستند.


وی سوء مدیریت را عامل ضعف در عملکرد نهادهای فرهنگی دانست و خواستار تجدید نظر نماینده ولی فقیه درباره مدیریت نهادهای فرهنگی استان شد.


پیامبر هم به خاطر دعوت به حق تمسخر می شد/ خبرنگار انقلابی باید در برابر هجمه ها قرص و محکم بایستد
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حضور بسیجیان رسانه ای در این مراسم و تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: اظهارات و مطالبه های شما نشان می دهد که برای انقلاب و جریان انقلاب احساس مسؤولیت دارید، از صمیمیت شما با خودم که اینگونه مطالب را صریح بیان می کنید تقدیر و تشکر می کنم.


وی تصریح کرد: اگر کار برای رضایت الهی باشد تمام بی مهری ها لذت بخش و آرامش دهنده خواهد بود، چنانچه حضرت زینب(س) تمامی مصیبت های صحرای کربلا را چیزی جزء زیبایی وصف نکردند، تحمل سختی ها در راه خداوند، میدان عشق و عاشقی بین معبود و عبد است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با مقایسه جریان حاکم با سال های بعثت پیامبر اکرم(ص)، تصریح کرد: در آن دوران نیز پیامبر اکرم(ص) را مورد بی احترامی، تمسخر، انواع تهمت و توهین ها قرار می دادند، اما چون ایشان در مسیر الهی حرکت می کردند، ایستادگی کرده و پیروز و ماندگار شدند.


امام جمعه ارومیه با اشاره به بسیج امکانات دشمن برای جنگ نرم، ادامه داد: عرصه جنگ نرم شوخی بردار نیست، دشمن به خانه ها رسوخ کرده است، اگر رهبری می فرمایند: «به خاطر دغدغه های فرهنگی شبها خواب به چشمانم نمی آید» به این دلیل است که اساسی ترین مسأله را مسائل فرهنگی می دانند.


رییس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: قداست و جایگاه رسانه ها نیز به خاطر ایستادگی در مقابل هجمه های دشمنان، حفظ جایگاه شهدا و دفاع از مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی است که در واقع براساس آیات و روایات بزرگترین مجاهدت است.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «گر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رییس فضای مجازی کشور می‌شدم»، گفت: رهبری با کسی تعارف ندارد و این سخن بیانگر این است که مقدم ترین جبهه و اساسی ترین وظیفه در شرایط فعلی رسانه و به ویژه فضای مجازی است.


وی با بیان اینکه خبرنگار انقلابی و بسیجی باید در برابر هجمه ها ایستادگی کند، گفت: از حمله کردن ها، توهین ها و تحقیر ها و ناسزا گفتن ها به خاطر حق گویی ها دلسرد نشوید و از دشمن انتظار نداشته باشید که در برابر افسران جنگ نرم انقلاب سکوت کنند.


وی تأکید کرد: یقین بدانید جبهه حق همیشه بر جبهه باطل پیروز است، گرچه دشمنان امپراطوری رسانه ای به راه انداخته اند، اما طبق وعده الهی در عالم هستی تنها پرچم توحید برافراشته خواهد ماند و هنر این است که ما هم در این مسیر نقشی داشته باشیم.


وی گفت: قلم زنی در راه حق حکم جهاد در راه خدا را دارد و خبرنگارانی که در این راه سختی می کشند مجاهدان فی سبیل الله هستند، هم اکنون که شما در اینجا غصه انقلاب را می خورید خیلی ها به دنبال پول درآوردن هستند؛ از این دغدغه مندی خود برای انقلاب خوشحال باشید.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در پایان گفت: مشغله دفتر امام جمعه بسیار زیاد است، از اعضای بسیج رسانه ای می خواهیم اگر در مقطعی به اعلام موضع بنده در جایگاه نماینده ولی فقیه در استان نیازی بود، اطلاع بدهند، استقبال می کنیم.


گفتنی است، دیدار صمیمی اعضای بسیج رسانه استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به مناسبت روز خبرنگار در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان انجام شد./936/504/ب2

ارسال نظرات