۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۴۴۲۸۶۶
کارشناس مسائل مذهبی:

صبر بر مصیبت، اجر و پاداش الهی را در پی دارد

حجت الاسلام رضوانی با بیان این که صبر بر مصیبت اجر و پاداش الهی را در پی دارد، گفت: در مصیبتها به خدا پناه ببرید و از خودش کمک بخواهید، برخی از مصیبتها امتحان الهی است باید مراقب باشیم که از ‏امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم.‏
صبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، شب گذشته در مسجد الزهرا (س) اصفهان، گفت: امیرمومنان (ع) در حکمت نهج البلاغه می فرمایند: صبر به اندازه مصیبت به انسان داده می شود.

وی ادامه داد: در زندگی انسانها مشکلاتی وجود دارد، خداوند در وجود انسان نیرویی قرار داده است که وقتی مشکلات به او روی می آورد این نیرو با آن ها مقابله می کند از جمله این نیروها نیروی صبر است، حتی اگر انسانها بدترین مصیبتها را ببینند ولی نیروی صبر سبب می شود که پس از گذشت زمان بتواند آن مصیبت را تحمل کنند و آرام شوند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: حضرت علی(ع) می فرمایند: هر چه مصیبت سخت تر باشد صبری که خدا به انسان می دهد بیشتر است، اگر جزع و فزع نکنید اجرتان با خدا است، در غیر این صورت اجر مصیبت از بین خواهد رفت، در مصیبتها به خدا پناه ببرید و از خودش کمک بخواهید، برخی از مصیبتها امتحان الهی است باید مراقب باشیم که از امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم.

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: در حکمت 144امیرمومنان(ع) می فرمایند: امداد و کمک الهی به اندازه نیاز و حاجت انسان است، جوانی که هنوز ازدواج نکرده رزق و روزی او به اندازه خودش است ولی وقتی ازدواج می کند رزق او زیاد می شود.

وی  اظهار داشت: انسان باید سخاوتمند باشد و بخل نداشته باشد، از طرفی هم مراقب باشد که اسراف نکند که در اسراف هیچ خیری نیست، هر چقدر که از مهمان داری دوری کنید به همان میزان رزق و روزی شما کمتر می شود.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: وقتی خدا به انسان اولاد می دهد رزق و روزی آن ها را نیز می دهد و در قرآن کریم هم خداوند می فرماید: که از ترس فقر و تنگدستی فرزندان خود را نکشید، برخی افراد متاسفانه اعتقادات نادرستی دارند و کثرت اولاد را سبب تنگدستی می دانند و به خاطر خرج و مخارج بالای زندگی از بچه دار شدن امتناع می کنند در حالی که این وعده خداوند است که خودش روزی می دهد.

حجت الاسلام رضوانی در پایان گفت: برخی از افراد هم از ترس کم شدن رزق و روزی شان در انفاق و کمک به دیگران کوتاهی می کنند در حالی که انفاق و صدقه مال را زیاد می کند، پیامبر اکرم(ص) در پاسخ فردی که از فقر شکایت داشت فرمودند: صدقه بده، صدقه مال را زیاد می کند و برکات زیادی دارد./202/869/ب1

ارسال نظرات