۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۴۲۹۲۴
نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

هالیود با روشی شیطانی مغز انسانها را در شکل و شمایل مختلف هدف می گیرد

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه هالیود با روشی شیطانی مغز انسانها را در شکل و شمایل مختلف هدف می گیرد، گفت: ساختاری که هالیود در آثارش قرار می دهد به گونه ای است که می خواهد بدیها، زشتیها را ارزشمند و زیبا به تصویر بکشد تا مخاطب خود را، مجذوب اثر مخرب و بی ارزش خود کند.
حجت الاسلام علی عارفی، استاد حوزه علمیه کرمان و مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

حجت الاسلام علی عارفی نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: یکی از مهم ترین وسیله برای ارتباط گرفتن و انتقال دادن مطالب برای مخاطبین زبان ساده، اخلاقی، ارزشی و دارای بار معارف، زبان هنر است.

 

وی افزود: هنر می تواند به مخاطب نزدیک شود و مطلب را به گونه ای به او انتقال دهد که بتواند به راحتی  پیام را درک کرده ، تا برای مخاطب ارزشمند داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: هنر اگر بخواهد در جامعه ارزشی داشته باشد باید هنرمندش ساختاری زیبا داشته باشدکه با اخلاق کشور سازگار باشد و عملکرد خوبی در جامعه بگزارد.

 

وی اظهار داشت: یکی از پر مخاطب ترین هنرهای که در تمام دنیا مردم به آن علاقه دارند هنر سینما است؛ هالیود با روشی شیطانی مغزهای انسانها را در شکل و شمایل مختلف هدف می گیرد.

 

وی تاکید کرد: ساختاری که هالیود در آثارش قرار می دهد به گونه ای است که می خواهد بدیها، زشتیها را ارزشمند و زیبا به تصویر بکشد تا مخاطب خود را، مجذوب اثر مخرب و بی ارزش خود کند.

 

حجت الاسلام عارفی با اشاره به اینکه فیلمهایی که حرفی برای گفتن ندارند هم از نظر کیفیت داستان و هم از نظر کیفیت ساخت، که روز به روز ضیعف و ضیعف تر می شوند. عنوان کرد: در کشور ما متاسفانه سینما عملکرد خوبی از خود نشان نداده و می توان گفت گیشه سینما کلیشه ای است.

 

وی ابراز داشت: بعضی از هنرمندان و سینما گران کیفیت داستان را با تفکر اشتباه خود از بین می برند که اگر به نکات مهم و حساس منتقدان خود توجه کنند قطعا ما شاهد یک فیلم خوب در پرده نقره ای سینما خواهیم بود.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علو پزشکی افزود: محتوا در داستانها و فیلمنامه ها مهم است که در بعضی از آثار سینماگران متاسفانه کم است؛ اما ما شاهد سریالها و فیلمهای کره ای هستیم که با گرفتن از افسانه ها اثری را خلق می کنند که در اکثر نقاط جهان مخاطب خود را دارد.

 

وی بیان کرد: فیلمنامه نویسان و فیلمسازان ما می توانند با داستانهای واقعی از کلام نور و روایات معصومین در قالب یک فیلم یا سریال اسلامی یا انقلابی اثر گزار تقدیم جامعه کنند نه تنها در داخل کشور بلکه در اکثر نقاط جهان می توان مخاطب خود را جذب کرد.

 

وی اظهار داشت: جامعه ما یک جامعه اخلاقی قوی و بسیار غنی در فرهنگ، مذهب است؛ کشور ما نماد اسلام و بنیان گذار روابط اجتماعی است که متاسفانه با این همه ذخایر فرهنگی و تاریخی هنرمندان عرصه سینما کمتر به آن اهمیت می دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: هنر انقلابی باید محتوای انقلابی، محتوای اخلاقی، ظاهر انقلابی و ساختار انقلابی داشته باشد که طراوت و تداوم تدوین در فیلم باشد تا مخاطب خسته نشود.

 

حجت الاسلام علی عارفی نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان گفت: اگر نویسندگان و کارگردانان می خواهند اثری مخاطب پذیر و دارای بار مطلب فراوان را تبدیل به یک سریال یا فیلم کنند باید در اتاق فکر منتقدان خود کار کنند./972/303/ب3

 

 

 

 

ارسال نظرات