۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۴۲۹۳۶
حجت‌الاسلام پناهیان:

رشد علمی کشور در گرو تربیت دینی نسل جوان است

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: باید در جمهوری اسلامی پرورش نوجوانان و جوانان بر اساس تربیت دینی باشد در این صورت است که به طور طبیعی رشد علمی در کشور توسعه پیدا می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه امروز در اختتامیه نهمین دوره لیگ علمی پیشگامان پایا که به همت بسیج مستضعفین در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد درباره وظیفه بسیج، گفت: به طور کلی وظیفه بسیج رشد علمی، پرورش و بارور کردن استعدادهای جوانان است که اگر خود را اینگونه نشان نداده باشد یا برداشت جامعه نسبت به آن غلط بوده یا بسیج نتوانسته خود را اینگونه معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه بسیجیان است که همه از انسانهایی عالم و نخبه شوند، عنوان کرد: بسیجیان باید طوری باشند که دیگران از آنها بپرسند که چگونه با متقاضیان خود کار می‌کنند که همه اهل علم می‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه باید بسیج قدرت نهفته جوانان را شکوفا و مقدمات رشد علمی آنان را فراهم کند، اظهار داشت: باید بسیجیان از نظر علمی به جایی برسند که اگر از جوانی پرسیده شد چرا به بسیج نمی‌روی بگوید من استعداد ندارم چراکه در بسیج کارهای علمی در سطح بالا انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: اگر بسیج جوانان را فقط به عبادت مشغول کرد در حالیکه رشد علمی نداشتند دچار مشکل خواهد شد چراکه جوان انقلابی و بسیجی بدون هنر و علم دچار نقص است، پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: جوانی که پند و هنری نداشته باشد از جشم من می‌افتد، بنابراین بسیج باید جوانان را باایمان و عالم پرورش دهد.

وی با اشاره به  روایتی از امام صادق(ع) مبنی براینکه اگر در جامعه جنگ نباشد جوان مومن باید مشغول تحصیل باشد، ابراز کرد: بیشتر جوانان کشور ما استعداد دانشمند شدن دارند اگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد علت آن عدم پرورش درست این استعدادها و نپرداختن صحیح به شخصیت جوانان است. 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: نباید به نگاه کودکانه به دانش‌آموزان نگریسته شود چراکه اینگونه استعدادهای بالای آنها را در حد پایین خواهیم دید، این در حالی است که بسیاری از شهدای دوران دفاع مقدس دانش‌آموز بودند.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اهمیت تربیت موفق دانش‌آموزان عنوان کرد: باید در جمهوری اسلامی پرورش دانش‌آموزان بر اساس تربیت دینی باشد در این صورت است که به طور طبیعی رشد علمی در کشور توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر ما شخصیت جوانان خود را به خوبی باور کنیم رشد علمی کشور بیشتر می‌شود برای ما زشت است که فقط یک دانشگاه شریف داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برخی سرگرمی‌ها اشتباه است، ابراز کرد: تحصیل علم نباید سبب خستگی انسان شود چراکه بهترین سرگرمی است اگر این سرگرمی برای کسی لذت‌بخش نبود آموزش و پرورش  بین علم و دانش‌‌آموز ارتباط غلطی ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: هنوز تربیت دینی به معنی صحیح کلمه در کشور ما نهادینه نشده است درحالیکه دین مبین اسلام با تفریح و شادی مخالف نیست بلکه می فرماید کسی که در زندگی بی حال و کسل باشد در زندگی معنوی نیز انسان موثری نخواهد بود./201/807/ب1

ارسال نظرات