۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۴۲۹۴۶
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی خبر داد؛

خراسان شمالی آماده میزبانی از اجلاس سراسری نماز

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به ظرفیتها و استعدادهای این استان در حوزه اقامه نماز، گفت: خراسان شمالی پس از برگزاری اجلاس استانی نماز اکنون آماده میزبانی اجلاس سراسری نماز است.
حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، امروز در جلسه این ستاد، با قدردانی از همکاری مدیران دستگاه‌های مختلف استان در راستای اشاعه اقامه نماز در خراسان شمالی، افزود: از مسؤولان انتظار می‌رود همانند گذشته در برنامه‌های توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز، یاور ستاد اقامه نماز استان باشند.

وی با اشاره به آیات متعدد قرآن كریم در مورد لزوم توجه به برگزاری باشكوه نماز، ایجاد فضاهای مناسب برای اقامه نماز را از آموزه‌های دین مبین اسلام دانست و اظهار کرد: همه ادارات وظیفه دارند بهترین مكان را با زیباترین آرایش و تزیینات متناسب، به نمازخانه اختصاص داده و فرصت بهره‌مندی كاركنان از فضای روحانی و معنوی نماز را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام احمدی فر در ادامه با یادآوری پتانسیل‌های خراسان شمالی در زمینه اقامه نماز، خاطرنشان کرد: خراسان شمالی دارای ظرفیت و استعدادهای بی‌شماری است كه این ظرفیتها در سفر رهبر معظم انقلاب به استان به‌ خوبی نمایان شد.

وی با اشاره به طلاب و علمای بومی استان كه در سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم و مشهد در حال تحصیل و تدریس هستند، اضافه کرد: این موضوع نشانگر سطح مناسب معرفت دینی مردم استان خراسان شمالی است؛ از این‌ رو باید با بهره‌گیری از ظرفیت این علما و روحانیان، زمینه‌های دینی و نمازی در خراسان شمالی بیش از پیش تقویت شود.

حجت‌الاسلام احمدی فر با اشاره به آمادگی استان برای میزبانی اجلاس سراسری نماز، افزود: اجلاسهای نماز با توجه به پیامهای رهبر معظم انقلاب از مهم‌ترین رویدادهای دینی و فرهنگی کشور هستند و ما برای قبول میزبانی این اجلاس در استان كاملاً آماده‌ایم.

وی ادامه داد: استان خراسان شمالی ظرفیت مناسبی برای برگزاری اجلاس سراسری نماز دارد به همین دلیل نیز این استان جزء كاندیداهای برگزاری این اجلاس در سال آینده قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام احمدی فر با اشاره به برگزاری اجلاس استانی نماز در خراسان شمالی در سال گذشته، این اجلاس را در سطحی بالا ارزیابی و خاطرنشان كرد: اجلاس امسال با موضوع «نقش نماز در كاهش آسیبهای اجتماعی» و با نگاه به پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس بیست و چهارم در استان البرز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از مسؤولان ارشد استان خراسان شمالی خواست تا در نشست های شورای اداری استان به موضوع نماز نگاه ویژه‌ای داشته باشند و مدیران استانی و شهرستانی نیز در این زمینه مطالبه جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمدی فر اظهار کرد: مقرر شده تا در جلسات شورای منطقه‌ای ستاد اقامه نماز مشورتهای لازم در راستای برگزاری مناسب اجلاسهای استانی و كشوری نماز ارائه و به‌ صورت بخشنامه به ستادهای استانی ارسال شود تا این اجلاسها با کیفیت بهتر و تأثیرگذاری بیشتری برگزار شوند./9314/203/ب2

ارسال نظرات