۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۴۲۹۶۱
نماینده ولی فقیه سپاه حضرت ولی عصر خوزستان:

معیار خبرنگار ایرانی ارزشهای اسلامی است

حجت ‌‌الاسلام شفیع زاده با اشاره به تفاوت فعالیتهای خبرنگار انقلابی با خارجی در اهتمام به اخلاق و حرفه خود گفت: در نظام اسلامی خبرنگاران اخلاق، ارزش­های اسلامی و انقلابی را معیار خود قرار می دهند.
روز خبرنگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده، نماینده ولی فقیه سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، امروز در آیین تجلیل از اصحاب رسانه که در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه خبرنگاری از کارهای سخت و زیان آور و در عین حال رسالتی وسیع و گسترده دارد، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه عامل تبدیل دنیا به دهکده جهانی و انفجار اطلاعات هستیم و شاهدیم که در اثر فعالیت­های این قشر اخبار گوناگون جامعه در کمتر از چند دقیقه به کل جهان ارسال و اطلاع رسانی می شود.

 

نماینده ولی فقیه سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه خبرنگار مسلمان و انقلابی باید عکس خبرنگاران خارجی فعالیت کند، افزود: خبرنگار باید برای اخلاق و حرفه خود اهمیت قائل شود و در نظام اسلامی خبرنگاران ارزش­های اسلامی و انقلابی را معیار خود قرار می دهند و بالعکس در غرب شاهد هستیم که خبرنگاران تنها به فکر حرفه خبرنگاری بوده و اخلاق و ارزش­ها را نادیده می گیرند.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حقوقهای نامتعارف و نقش اصحاب رسانه در افشای آن­ها ابراز داشت: این موضوع نخستین بار در دو روزنامه مطرح شد و به پیروی از آن­ها در دیگر روزنامه ها و رسانه ها بیان شد و این رسانه ها بنا به رسالت خود عمل کردند هر چند که هزینه هایی را دادند؛ اما در صورت عدم اطلاع رسانی این موضوع مورد غفلت قرار می گرفت.

 

حجت الاسلام شفیع زاده اظهار داشت: خبرنگار نباید ترس از دادن هزینه در پی افشای حقایق و اینکه کدام مطالب را بگوید و کدام مطالب را نگوید، داشته باشد و نیز پیگیر مسأله حقوقهای نامتعارف شوند؛ چرا که این بحث معضلی برای کشور و به هیچ وجه مورد قبول مردم قرار نمی گیرد.

 

وی با بیان اینکه تنها حقوقهای میلیاردی نامتعارف نیستند، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران حقوق بیست میلیون تومانی نیز نامتعارف بوده و از سوی مردم پذیرفتنی نیست و حتی یک نفر نباید چنین حقوق نامتعارفی را داشته باشد؛ در حالی که حداکثر حقوق، براساس قانون 7 برابر حداقل آن یعنی 700 هزار تومان است.

 

نماینده ولی فقیه سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به اینکه ما همچون حکومتهای کمونیستی و سوسیالیستی ادعای تساوی حقوق یکسان برای همگان را نداریم، تصریح کرد: اعتقاد ما بر آن است که هرکس به اندازه لیاقت و توان خود حقوق بگیرد؛ اما این اقدام نباید سبب شود تا افرادی حقوق 700  هزار تومانی بگیرند و افردای حقوق چند میلیاردی.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: خبرنگاران با حفظ حرمت اشخاص، مردم را از امور ناشناخته و بی اطلاع که در دراز مدت سودمند خواهد بود، مطلع می کنند و همچنین افزون بر انعکاس نکات مثبت باید نقدی منصفانه و دقیقی ارائه کنند و تنها به تعریف و تمجید از مدیران اکتفا نکنند.

 

حجت الاسلام شفیع زاده در پایان سخنان خود با اشاره به هجمه های صورت گرفته علیه سپاه پاسداران و بسیج از سوی ناآگاهان ابراز داشت: خبرنگارن واقعیت­های بسیج و سپاه پاسداران و خدمات آن­ها در زمینه های مختلف به ویژه خدمت رسانی به مناطق محروم را منعکس کنند؛ چرا که مردم از فعالیت­های خدماتی سپاه پاسداران و بسیج بی اطلاع هستند./9456/202/ب3

ارسال نظرات