۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۴۲۹۷۷

اعلام برنامه‌های این هفته رادیو معارف

تبيين نظام اخلاقي و تربيتي اسلام در برنامه «سخن دوست»، روايتي از كرامات امام رئوف در برنامه «داستان هفته»، شرح زندگاني و ذكر مناقب حضرت شاه‌چراغ در برنامه «سلام»، بررسي علت وقوع حوادث و بلايا در برنامه «دانشجو» و تبيين جايگاه و اهميت حيا و عفاف در برنامه «خانه مهر» از جمله برنامه‌های رادیو معارف است.
رادیو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، تبيين نظام اخلاقي و تربيتي اسلام در برنامه «سخن دوست»، روايتي از كرامات امام رئوف در برنامه «داستان هفته»، شرح زندگاني و ذكر مناقب حضرت شاه‌چراغ در برنامه «سلام»، بررسي علت وقوع حوادث و بلايا در برنامه « دانشجو» و تبيين جايگاه و اهميت حيا و عفاف در برنامه «خانه مهر» از جمله برنامه‌های رادیو معارف است.

سخن دوست را از راديو معارف بشنويد

برنامه «سخن دوست» با هدف تبيين نظام اخلاقي و تربيتي اسلام از صداي فضيلت پخش مي شود.

برنامه «سخن دوست» به پخش سلسله مباحث نظام اخلاق و تربيت ديني توسط حجت الاسلام و المسلمين عليرضا پناهيان اختصاص دارد.

اين كارشناس مسائل فرهنگي و اجتماعي در اين برنامه بر محور آيات قرآن و سيره پيامبر اكرم و اهل بيت عليهم السلام ، ويژگي هاي نظام اخلاقي و تربيتي اسلام را شرح مي دهد.

«سخن دوست» كاري از گروه قرآن و اهل بيت راديو معارف به تهيه كنندگي محمد حسين آزما و گويندگي علي فرحناك شنبه تا پنجشنبه ساعت 05 : 17 تقديم معارف جويان مي شود.

روايتي از كرامات امام رئوف در راديو معارف

برنامه «داستان هفته» راديو معارف جرعه اي از چشمه جوشان فضايل و كرامات سلطان خوبان ، امام علي ابن موسي الرضا (ع) را به كام معارف جويان مي نشاند.

برنامه «داستان هفته» در آستانه ايام ولادت با سعادت امام رضا (ع) با حكايت « باران كرامت » گوشه اي از كرامات امام رئوف را بازگو مي كند.

«داستان هفته» كاري از گروه فرهنگ و جامعه راديو معارف  به تهيه كنندگي حسن توكلي زاده و روايتگري علي فرحناك ساعت 15 : 12 جمعه 22 مرداد به روي آنتن مي رود.

سلامي از ايوان آينه قم تا نگين سبز شيراز

ويژه برنامه «سلام» در روز بزرگداشت سيدالسادات احمد بن موسي الكاظم(ع) به شرح زندگاني و ذكر مناقب حضرت شاهچراغ اختصاص دارد.

حجت الاسلام  محمود اباذري در ويژه برنامه « سلام» سه شنبه 19 مردادكه از جوار مرقد مطهر كريمه اهل بيت (س) به طور زنده و مستقيم پخش مي شود به ذكر مناقب  و فضايل حضرت احمدبن موسي شاهچراغ (ع) مي پردازد و فرازهايي از زيارتنامه آن بزرگوار را شرح مي دهد.

ويژه برنامه زنده «سلام» به همت گروه قرآن و اهل بيت (ع) راديو معارف تا چهارشنبه 20 مرداد هر شب ساعت 30 : 21 از حرم حضرت معصومه(س) به روي آنتن مي رود . اين برنامه از پنجشنبه 21 مرداد و همزمان با  ايام ولادت امام رضا (ع) ساعت 30 : 17 از رواق دارالهدايه رضوي تقديم مخاطبان صداي فضيلت خواهد شد.

مباحثه دانشجويي پيرامون رابطه گناهان و بلاياي طبيعي

برخي علت همه گرفتاري ها را به بيگانگان و سياست هاي مخرّب آنان نسبت مي دهند ،عده اي مشكلات را مولود گردش موافق و مخالف افلاك مي پندارند و گروهي هم دست به دامن شانس و اقبال شده ، حوادث تلخ و شيرين روزگار را از اين طريق توجيه مي كنند! راديو معارف از منظر دين به بررسي علت وقوع حوادث و بلايا مي پردازد.

حجت الاسلام  عبدالهادي مسعودي در برنامه «دانشجو» كه پنجشنبه 21 مرداد از صداي فضيلت پخش مي شود با تأكيد بر اينكه بسياري از مشكلات، متأثر از معصيت الهي است و افراد بدون در نظر گرفتن اين مهم، دنبال مقصر مي گردند، رابطه گناهان و بلاياي طبيعي نظير خشكسالي را تحليل مي كند.

اين كارشناس تاريخ ، علوم و معارف حديث در ادامه به استناد آيات و روايات از سنت هاي الهي همچون سنت آزمايش، شكوفايي وتكامل، تقويت ايمان، هشدارو تأديب، اجر و پاداش بندگان سخن مي گويد و به پرسش هاي دانشجويان حاضر در استوديو پاسخ مي دهد.

برنامه «دانشجو» به همت گروه فرهنگ و جامعه راديو معارف به تهيه كنندگي حميد اشتري با گويندگي مجيد گلشيري، پنجشنبه ها ساعت 16 از صداي فضيلت پخش مي شود.

حيا و عفاف در خانه مهر

برنامه «خانه مهر» راديو معارف به تبيين جايگاه و اهميت حيا و عفاف در سلامت معنوي خانواده و جامعه مي پردازد.

برنامه «خانه مهر» با حضور معصومه رابودان، استاد حوزه و دانشگاه به بررسي نقش حياء و عفاف در تأمين آرامش رواني، استحكام پيوند خانوادگي و استواري جامعه پرداخته و با اشاره به سيره الگويي ام الائمه، حضرت زهراي مرضيه (س) ، ارزش و احترام زن را نتيجه اهميت به حجاب و عفاف عنوان مي كند.

اين كارشناس مسائل فرهنگي و تربيتي با تأكيد بر اينكه تقويت حيا به عنوان زيربناي عفاف و حجاب نيازمند تربيت صحيح فرزندان بويژه دختران در خانواده و رعايت حريم ها در جامعه است ، توصيه ها و راهكارهاي شرع مقدس اسلام را در اين باره بيان مي كند.

برنامه «خانه مهر» به همت گروه فرهنگ و جامعه راديو معارف به تهيه كنندگي اعظم ايراني و اجراي محبوبه شيرعلي سه شنبه تا پنجشنبه ساعت 9  تا 10 صبح به روي آنتن مي رود./998/ت303/ی

ارسال نظرات