۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۴۴۳۰۴۷
امام جمعه بابل:

هیچ نتیجه ای از برجام برای کشور حاصل نشده است

امام جمعه بابل با اشاره به عدم نتیجه محسوس برجام در اقتصاد کشور، گفت: دولت به جای چشم انتظاری به نتایج برجام و انجام تعهدات طرف غربی به اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری کند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل عصر امروز در جمع مدیران دستگاههای اجرایی در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با اشاره به عدم اجرای توافقات برجام از سوی غربیها، گفت: فریبکاری غربیها در برجام چهره واقعی آنها و خوی دشمنی آنها را با ملت ما نشان داد و امیدوارم که مسؤولان دولت از این موضوع درس گرفته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها به فریبکار بودن غربیها تذکر داده بودند و بی نتیجه و بی ثمر بودن مذاکرات هسته ای را بیان کردند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیاء(ص) و الزهرا(س) بابل با اشاره به شانتاژهای تبلیغاتی غرب در رابطه با عدم اجرای تعهدات طرف غربی به ویژه آمریکا، خاطرنشان کرد: در زمانی که به اذعان خود غربیها ایران فراتر از توافقات انجام شده به تعهدات خود در برجام عمل کرده است، طرف غربی در زمانی که هیچ آثاری از اجرای بندهای این توافق از سوی آنها دیده نمی شود، با ابزارهای رسانه ای خود طلبکارانه در قبال ایران رفتار می کنند.

وی ادامه داد: از زمان اجرای برجام تاکنون هیچ گشایشی در حوزه اقتصادی ایران در حوزه بانکی و تحریمها دیده نشده است و حتی برخی از کارشناسان بدتر شدن برخی از شرایط ارتباطی بانکی با کشورهای دیگر را بیان کرده اند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به ساده انگاری برخی از مسؤولان در رابطه با نتایج برجام، اظهار داشت: متأسفانه برخی از مسؤولان حل تمام مشکلات اقتصادی کشور را به اجرای برجام گره می زدند و به مشکلات ساختاری اقتصادی در کشور را توجه نمی کردند.

وی افزود: امروز در کشور تولید کنندگان و فعالان حوزه اقتصادی بارها بر رفع موانع تولید و اصلاح ساختار توزیع در کشور تاکید می کنند و دولت باید به صورت جدی و قاطع با استفاده از توانمندی کارشناسان خبره برای رفع معضلات داخلی اقتصاد وارد عمل شود.

امام جمعه بابل خواستار توجه بیشتر در حوزه اقتصاد مقاومتی شد و گفت: کشور ما استعداد و توانمندی بزرگی در حوزه هایی مختلف اقتصادی دارد و باید این استعدادهای در حوزه تولید برای ایجاد اشتغال شکوفا شود.

وی یکی از جلوه های اقتصاد مقاومتی را کشت مجدد محصولات کشاورزی و بهره گیری مناسب از زمینها بیان و تصریح کرد: کشت محصولات کشاورزی و بهره گیری از روشهای نوین در کشت و افزایش بهره وری می تواند نیازمندیهای داخلی را در راستای اقتصاد مقاومتی برطرف کند.

حجت الاسلام روحانی با تقدیر از کشاورزان پرتلاش مازندران برای کشت مجدد برنج در زمین های شالیزاری، تاکید کرد: همت بلند کشاورزان مازندرانی برای کشت مجدد محصول برنج پس از برداشت از زمینهای کشاورزی نشان دهنده عزم بالای آنان برای تامین مایحتاج داخلی است.

وی خواستار حمایتهای دولت از کشاورزان شد و افزود: تامین نهاده های کشاورزی و کمک دستگاههای متولی کشاورزی برای بهره وری از زمین های کشاورزی سبب کاهش واردات و تامین نیازهای داخلی خواهد شد./1313/203/ب3

ارسال نظرات