۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۴۴۳۰۹۵

مراسم بزرگداشت آیت الله میرزاهاشم آملی در آمل برگزار می شود

مراسم بزرگداشت آیت الله میرزاهاشم آملی از علمای بزرگ ایران اسلامی در منطقه نمارستاق بخش لاریجان ‌آمل برگزار می شود.
آیت الله میرزاهاشم آملی

احمد سیفیان عمرانی، رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله میرزا هاشم آملی در شهرستان آمل خبرداد و تصریح کرد: این مراسم همزمان با ششمین یادواره شهدای منطقه بهرستاق صورت می گیرد.

وی اظهارداشت: این مراسم در روز جمعه بیست و دوم مرداد و از ساعت 9 صبح الی 14 عصر در روستای آهن سر منطقه ییلاقی بهرستاق بخش لاریجان آمل برگزار می شود.

سیفیان عمرانی تصریح کرد: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام صادقی استاد حوزه و دانشگاه و جانباز گرانقدر هشتاد درصد دفاع مقدس همراه است که برای این برنامه حضور پیدا می کنند.

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل افزود: این مراسم با مداحی برادر بسیجی صادق نژاد یادگار هشت سال دفاع مقدس و شعرخوانی گلدسته گرگانی همراه است.

وی ادامه داد: این مراسم به همت ستاد یادواره شهدای بهرستاق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می گیرد که از همه عزیزان جهت حضور دعوت می شود.

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل گفت: این برنامه های بزرگداشت سبب می شود تا بفهمیم به چه میزان در راستای تکریم و گرامیداشت این بزرگان معرفت خواهیم داشت که باید همه تلاش خود را در این راستا به کار گیریم.

سیفیان عمرانی با تاکید بر این که شهرستان آمل همواره به سبب حضور علمای گرانقدر و ارزشمند به خود می بالد، افزود: آیت الله میرزاهاشم آملی و دیگر بزرگان از جمله علمای ارزنده این شهرستان عالم پرور و مایه افتخارات ارزشمند و گرانقدر هستند.


رییس اداره بنیاد شهید و امورایثارگران آمل خاطرنشان کرد: امروز نیز شهرستان آمل به وجود علمای گرانقدری همچون حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی افتخار می کند که گنجینه های ارزشمندی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهان اسلام و مایه فخر مردم این دیار هستند.


وی با تاکید بر این که بهره گیری از سیره علما و بزرگان باید به نحوی شایسته وجود داشته و نسبت به ترویج آن تلاشهای ارزشمندی صورت گیرد، گفت: ضرورت دارد از سرمایه ها و ظرفیتهای ارزنده خود به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده شود.

سیفیان عمرانی اظهارداشت: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از سیره علما و بزرگان است که می توانیم بهره گیری شایسته ای از این سرمایه های گرانقدر و متعالی داشته باشیم.

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل تصریح کرد: عزت و عظمت امروز ایران اسلامی مرهون خون های پاک شهدا است که باید قدردان این عزیزان باشیم.

وی ادامه داد: شهدا با ایثار و مجاهدتهای والای خود زمینه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کردند و باید در مسیر این بزرگواران قدم برداریم.

سیفیان عمرانی اظهارداشت: شهدا در راه ایثار و فداکاری قدم برداشته و مجاهدتهای والایی از خود صورت دادند که مدیون اهتمام و تلاش والای این عزیزان هستیم.

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل تصریح کرد: شهدا رفتند و ما باید ادامه دهنده راه والای این عزیزان ارزشمند باشیم و رهروی شایسته ای نسبت به سیره شهدا صورت دهیم.

وی ادامه داد: تحکیم و ترویج ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند بهره گیری از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری و تحقق  از سیره شهدا است.

گفتنی است، آیت الله میرزا هاشم آملی در سال 1278 هجری شمسی در یکی از روستاهای لاریجان در هفتاد کیلومتری شهر آمل در خانه ساده مرحوم میرزا محمد به دنیا آمد و در دوران پربرکت زندگانی خویش بیش از پنجاه سال به تدریس علوم اهل بیت(ع) همت گماشت و در کنار تدریس به تألیف و تحقیق نیز دست زده و سرانجام پس از 91 سال تلاش و کوشش در جهت احیا و بزرگداشت شعائر دینی در سال 1371 بدرود حیات گرفته و جهان علم، تقوا و فضیلت را عزادار ساخت و فرزندان این عالم گرانقدر آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه و دکتر علی لاریجانی ، رییس مجلس شورای اسلامی امروز به عنوان افتخارات نظام اسلامی هستند./1314/303/ب3

ارسال نظرات