۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۴۳۱۶۲
نماینده ولی فقیه در سپاه؛

دشمن در تلاش است تا ادراک مسؤولان سیاسی را تصرف کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: امروزه دشمن تلاش دارد تا در ادراک مسؤولان سیاسی و سیاستمداران تصرف بکند و آنها را وادار به تغییر محاسبات کند و مسؤولان بگویند ما نمی توانیم در مقابل آمریکا بایستیم که این خطرناکترین تهدیدی است که متوجه انقلاب است
حجت الاسلام سعیدی

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه کل کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مکتبی و دینی است، به وظیفه حوزه های علمیه در ترویج انقلابی گری در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: حضرت امام خمینی(ره) از حوزه های علمیه برخاسته شد و فرزند حوزه علمیه بود که در حوزه علمیه قم و نجف تبلور پیدا کرد و توانست بعد از هزار سال جهاد و مبارزه، زمینه حاکمیت دینی را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه انقلابی گری در ذات اسلام قرار دارد و رهبران، پیامبران الهی و ائمه معصومین انقلابی بودند و انقلابی عمل کردند، به معیارهای انقلابی گری اشاره کرد و افزود: پیوستن به ذات باریتعالی و گسستن از دیگران از ارزشها و معیارهای انقلابی گری است


نماینده ولی فقیه در سپاه خدامحوری،دین باوری، دین محوری، دشمن ستیزی، مظلوم نمایی، دفاع از مظلومین، مقابله با استعمارگران و مشرکین و استبداد را از دیگر ارزشها و معیارهای انقلابی گری دانست و افزود: همه انبیاء اینطور بودند و انقلاب اسلامی اینگونه به وجود آمد.


نظام و بقاء نظام به انقلابی گری حوزه های علمیه است

 

وی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید انقلابی گری را حفظ کنند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) شعار خدا محوری داشت و مقابل آمریکا و ظالمین ایستادگی و از ملت مظلوم فلسطین و از ارزشهای دینی دفاع  و پاسداری کرد.

 

 حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) انقلابی بوده است که با یک جمله «لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم» مردم را به عرصه و میدان آورد، خاطرنشان کرد: انقلابی داری زمان دار نیست و حدوث و نظام و بقاء نظام، به انقلابی گری حوزه های علمیه است.

 

روحانیت، مرجعیت فکری انقلاب است


وی با بیان اینکه اگر حوزه های علمیه و روحانیت انقلابی باشند جامعه را می توانند در جهت تداوم انقلاب هدایت کنند، افزود: اگر حوزه و روحانیت خدای نخواسته از انقلابی گری و روحیه انقلابی گری فاصله بگیرد خطراتی بر اسلام متوجه خواهد شد که قابل جبران نخواهد بود.


نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه مرجعیت فکری انقلاب روحانیت بوده است و مردم انقلابی همواره دنبال روحانیت بوده اند، اظهار داشت: اگر روحانیت از معیارهای انقلابی گری فاصله بگیرد خود به خود مردم هم از انقلاب فاصله می گیرند.


خطرناکترین تهدید انقلاب؛ تصرف در ادراک سیاسی مسؤولان


وی در پاسخ به این سوال که رهبر معظم انقلاب در بیشتر سخنرانیهای خود بحث نفوذ را مطرح کرده اند و نسبت به این نکته تاکید ویژه ای دارند و اینکه دشمن چه راههایی پیدا کرده است که می خواهد به اسلام ضربه بزند؟ پاسخ داد: نفوذ به معنای تصرف در ادراک سیاسی مسؤولان و تصرف در ادراک فرهنگی مردم است.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: امروزه دشمن تلاش دارد تا در ادراک مسؤولان سیاسی و سیاستمداران تصرف بکند و آن ها را وادار به تغییر محاسبات کند و مسؤولان بگویند ما نمی توانیم در مقابل آمریکا بایستیم که این خطرناکترین تهدیدی است که متوجه انقلاب است.


 وی با بیان اینکه اگر مسؤولان کشور به این نتیجه برسند که در گذشته اشتباه کردیم و الان نمی توانیم مقابل آمریکا بایستیم،  به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) با تمام توان در مقابل آمریکا ایستادگی کرد  و یک حکومت 2500 ساله و وابسته به آمریکا را سرنگون کرد.

 

نفوذ معنوی، نشات گرفته از عظمت و انقلابی گری امام خمینی(ره) است

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران در منطقه به قدرت و ظرفیت های بالایی دست پیدا کرده و در بسیاری از کشورها نفوذ معنوی دارد، اظهار داشت: این نشات گرفته از عظمت و انقلابی گری امام، صلابت، هوشمندی، درایت و قاطعیت رهبر معظم انقلاب هست.


وی با اشاره به اینکه دشمن در صدد این است که به مسؤولان امر القاء کند که نمی توانید مقابل آمریکا بایستید، افزود: نگرانی مقام معظم رهبری این است که مبادا خدای نخواسته مسؤولان تحت تاثیر القائات دشمن قرار بگیرند و به این باور برسند که باید با دشمن کنار آمد و سازش کرد.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصرف فرهنگی و تصرف در ادراک فرهنگی مردم و اینکه باور مردم  نسبت به آمریکا عوض شود را از اهداف دیگر آمریکا دانست و اظهار داشت:  وقتی که از گورباچف دلیل سقوطش را سوال می کنند می گوید وقتی سقوط کردیم که دیدم صف مک رونالد در روسیه بیش از یک کیلومتر امتداد دارد و این مردم 20 سال قبل مشتها را گره کردن و گفتند مرگ بر امپریالیسم سرمایه داری، ولی 20 سال آمریکاییها روی ادراکات فرهنگی مردم کار کردند و باور مردم را عوض و به جایی رسیدند که آرزو می کنند یک شعبه ای از مک رونالد در مسکو افتتاح و توی صف بایستند و یک ساندویچ بخورند.


وی ادامه داد: نیکسون بعد از  مرگ مائو به چین رفت که چینیها دو تا امتیاز دادند یکی تکنولوژی ساخت هلیکوپتر و دیگری امتیاز کوکاکولا، وقتی به آمریکا برگشت به نیکسون اعتراض کردند که چرا این این کار را کردی؟ آقای نیکسون گفت: حوصله داشته باشید اگر سر سفره هر چینی یک  عدد کوکاکولا باشد مطمئن باشید ما چین را فتح کردیم.

 

آمریکایی ها در صدد تصرف ادراکات فرهنگی مردم هستند


نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه آمریکاییها در صدد تصرف ادراکات فرهنگی مردم هستند، خاطرنشان کرد: وقتی امیرالمومنین (ع) مردم را تربیت کند این مردم انقلابی می شوند و شب وروز را نمی شناسند، اما معاویه بیست سال روی این مردم کار کرد و به نتیجه نرسید.


وی در ادامه با بیان اینکه نگرانی مقام معظم رهبری در این است همان اتفاقی که در عصر بعد از امیرالمومنین افتاد نمونه اش در کشور ما اتفاق بیفتد، به ضرورت مقابله با دشمن تاکید کرد و افزود: دشمن، دشمن است، روزی با توپ و تانک و روزی با شبکه های ماهواره ای، اینترنت و شبکه های مجازی می آید.


 حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب 160 شبکه ماهواره ای فارسی زبان برای ما پیش بینی کردند که 3000 کانال تلویزیونی در ایران قابل دریافت است، عنوان کرد: اینها استحاله و تغییر در افکار ایجاد می کند.


وی در پایان با تاکید بر اینکه یک رهبر انقلابی، دولت انقلابی و ملت انقلابی می خواهد، اظهار داشت: اگر مردم از انقلاب فاصله بگیرند سیلی می خورند و نگذاریم این انقلاب به سرنوشت انقلاب های قبلی گرفتار شود./859/302/ب3

 

 

ارسال نظرات