۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۴۳۲۱۹
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

نباید به موضوع حجاب نگاه امنیتی داشت

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با اشاره به این‌که نباید به موضوع حجاب نگاه امنیتی داشت، خاطرنشان کرد: نگاه امنیتی به مقوله حجاب نه تنها موضوع را حل نخواهد کرد بلکه پیچیده تر خواهد کرد و بهتر این است که رسیدگی به این مسأله از دستور کار وزارت کشور خارج شود و به یک نهاد فرهنگی محول شود چرا که وزارت کشور یک نهاد امنیتی در دولت است
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وسائل، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر مسأله حجاب در پویایی و یا عقب ماندگی زن مسلمان، گفت: حجاب بیش از آن که تداعی کننده یک نوع محدودیت برای خانم ها است ایجاد یک نوع مصونیت بسیار مؤثر برای حضور کارآمد در اجتماع خواهد بود.

 

وی در ادامه ابراز داشت: برخی ها به واسطه همین برداشت ناصحیحی که درارتباط این موضوع می کنند تلاش دارند که نگذارند آن آثار و تبعات بسیار با ارزش حجاب در جامعه روشن شود و مخاطبین نسبت به اینکه چه برکاتی این حرکت دارد استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام پژمانفر افزود: در برخی جوامع با شعار تساوی حقوق زن و مرد زن در کنار مرد شروع به فعالیت می‌کند با یک رویکرد کاملا غلط در همه جاهایی که مرد حضور دارد زن‌ها را نیز به کارگیری کردند که بسیاری از این بکارگیری ها مشاغل سخت و زیان آور بود.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ادامه نتوانستند این مسأله را به صورت جدی ادامه دهند و مجبور شدند خیلی از مشاغل را مختص مردها قرار دهند؛ انها به دنبال این بودند که به جامعه بقبولانند زن و مرد در کنار هم کارآیی بیشتری دارند ولی امروز به این نتیجه رسیدند که تفکیک بین زن و مرد و یا رعایت عفاف و حجاب در کیفیت کارایی بسیار مؤثرتر است.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که امروز در بسیاری از کشورها در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب حتی در این صورت که مبنای اسلامی هم نداشته باشند اصرار دارند تصریح کرد: آنها هم به این نتیجه رسیده‌اند که رعایت عفاف و حجاب و یا تفکیک زن و مرد در محل کار فرآیند فعالیت را سرعت بیشتری می‌بخشد.

 

وی با تأکید بر این‌که اگر در محل کار و فعالیت ،حجاب برای زن وجود نداشته باشد ناامنی ایجاد می‌شود، اظهار داشت: بی حجابی زن در محل کار و یا در اجتماع سب می‌شود که به آن زن به دید جنسی نگاه شود و همین مسأله سبب ناامنی برای زن می‌شود.

 

حجت‌الاسلام پژمانفر با اشاره به نقش حکومت در رابطه با فرهنگ سازی در زمینه حجاب و پیشبرد آن در جامعه، گفت: حجاب یک جریان فرهنگی است و ریشه آن باورهایی است که در انسانها شکل می‌گیرد و ما باید با رویکرد فرهنگی بتوانیم موضوع حجاب و عفاف را در جامعه نهادینه کنیم.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به این‌که نباید به موضوع حجاب نگاه امنیتی داشت، خاطرنشان کرد: نگاه امنیتی به مقوله حجاب نه تنها موضوع را حل نخواهد کرد بلکه پیچیده تر خواهد کرد و بهتر این است که رسیدگی به این مسأله از دستور کار وزارت کشور خارج شود و به یک نهاد فرهنگی محول شود چرا که وزارت کشور یک نهاد امنیتی در دولت است./836/د102/ل

ارسال نظرات