۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۴۳۲۶۱
با حضور پژوهشگران حوزوی؛

نشست علمی تخصصی حج و جهان اسلام برگزار شد

نشست علمی تخصصی «حج شط همیشه جاری» با موضوع حج و جهان اسلام با حضور جمعی از اساتید حوزه در قم برگزار شد.
حج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی تخصصی «حج شط همیشه جاری» با موضوع حج و جهان اسلام عصر چهارشنبه با حضور جمعی از اساتید حوزه در سالن جلسات سازمان حج و زیارت استان قم برگزار شد.

سخنرانان این نشست حجج اسلام والمسلمین محمدحسن زمانی معاون امور بین الملل حوزه های علمیه، هادی اکبری پژوهشگر حوزوی و معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه، علی اکبر عطاران مدیر اهل سنت معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سید مهدی علیزاده موسوی رییس پژوهشکده حج و زیارت بودند و دبیری علمی نشست را حجت الاسلام والمسلمین عسکری بر عهده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عسکری در این دیدار با بیان این که حج تمامیت اسلام ناب محمدی است، اظهار داشت: حضرت روح الله به عنوان بنیان گذار جمهوری اسلامی، احیاگر و زمینه ساز برای حاکمیت جهان اسلام سبب شد تا شعائر اسلامی در ساحت امت اسلامی مطرح شود که در این چارچوب مبارزه و جهاد، نماز جعه و جماعت، فرهنگ انتظار عزاداری و از جمله حج که کنگره بزرگ اسلام است احیا شد و به سمت سو جایگاه حقیقی خود حرکت کرد.

دبیر علمی نشست افزود: رهبر معظم انقلاب نیز همواره از ظرفیت ها و فرصت های ایجاد شده همچون بیداری اسلامی جهانیان را متوجه حقیقت ناب کانون توحید یعنی کعبه و حج نمودند و در همین راستا نشست های علمی تخصصی به مناسبت دهه کرامت در بعثه و در محل حج و زیارت استان قم برگزار می شود.

گفتنی است، در پایان این نشست و پس از سخنرانی کارشناسان، به سؤالات و ابهامات حاضران نیز پاسخ گفته شد.

شایان ذکر است، آخرین نشست حج شط همیشه جاری فردا پنجشنبه با عنوان حج و آرمان های اسلامی با حضور کارشناسان، اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه در محل سازمان حج و زیارت استان قم برگزار می شود./1330/ت303/ی

ارسال نظرات